Dispečer - zapeklitá logická hra s autobusy
Už od prvního okamžiku spuštění je zřejmé, že logická gameska Dispečer, jež vznikla ve spolupráci 3D Games a Sleep Teamu, patří k tomu nejlepšímu, co může soutěž BonusWeb Game Competition nabídnout. Její technické provedení je totiž precizní po všech stránkách. Základní námět je jednoduchý: na malém prostoru autobusového depa udělali nepořádní řidič pořádný bordel při parkování. Dostat vybraný autobus ven tak bývá pořádný problém, zvláště když pohyb s jednotlivými Karosami je možný jen v jednom směru, to jest dopředu/dozadu, ne už ale zatáčením do stran. Tato premisa vystačila autorům k přípravě dvaceti pěti úrovní s rostoucí obtížností: první desítka je spíše mechanické manévrování, jež brzy obvykle dospěje k pozitivnímu výsledku, úrovně zhruba od patnácté výše už ale nabírají grády a na první pohled se zdají jistojistě neřešitelné.
Výtečný nápad je podpořen zcela profesionálním provedením. Samotné autobusy jsou roztomile, ale hlavně realisticky vymodelovány, prostředí je sice stále stejné, ale tu a tam je alespoň zpestří změna denní doby. Grafika je trojrozměrná (což je vzhledem k názvu autorského týmu ostatně i logické), ale nikterak zvlášť náročná, povedl se i design hlavního menu, které je vkusnější než u leckterého komerčního titulu. Hlavním trumfem Dispečera ale zůstává výtečná hratelnost, kvalitně nadesignované logické problémy nutí neustále se vracet k aktuálně rozehranému levelu a pocit zadostiučinění, když se neskladné Karosy uspořádají do vhodného tvaru a před cílovým vozem se otevře volná cesta, je prostě úžasný. Dispečer je po všech stránkách kvalitně odvedená práce – a není tak divu, že si v celkovém účtování soutěže BonusWeb Game Competition odnesl celkové první místo.
Vyjádření porotců:
Tomáš Krajča (90%): Vynikající logická hra, dostatečná počet úrovní, plynule rostoucí obtížnost, kvalitní design, originální námět, profesionální technické provedení – to vše hovoří jasnou řečí pro vítězství Dispečera v celé soutěži.
Dan Viktorin (87%): 47/50 za hratelnost, 28/30 za grafiku, 12/20 za ozvučení -> celkově 87/100 možných.
Michal Polesný (75%): Logická hra připomínající Skladníka s naprosto okouzlující grafikou. Nevím proč, ale mám chuť začít jezdit městskou hromadnou dopravou :-)
Ondřej Zach (90%):
Klady: Nádherně zpracované téma logického rychlíku s pěknou 3D grafikou a dobrou hratelností
Zápory: Nic
Michal Acler (90%):
- nejlepší
- jednoduché, návykové
- pěkná grafika
Alena Varkočková (88%)
- velice zábavné
-perfektní audiovizuální zpracování
-chytlavé
Petr Poláček (90%):
Plus – dobrý design úrovní, super hratelnost, povedená zvuková kulisa a grafika, povedené menu, snadné ovládání, stabilita
Minus – chybí hudba
Zdeněk Polách (nehodnotil): Vypadá to jako zajímavá logická hra. Má pěknou grafiku i šikovný nápad. Bohužel se mi nepodařilo přijít na ovládání. Šipky dopředu a dozadu sice pohybují s autobusem, ale šipky do stran rotují s kamerou a pokud se hra ovládá jen na numerické klávesnici, má notebook smůlu.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 353 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej stavebního pozemku 903 m2, obec Dobranov
Česká Lípa - Dobranov
2 200 000 Kč