DOLLY

DOLLY | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

DOLLY je krásná plošinovka plná emocí

• 0
V krásné a stylové plošinovce DOLLY jde především o duchovní pouť, emoční vyrovnání a snahu o dosažení vnitřní harmonie. Třebaže je herně poměrně nevýrazná, z hlediska atmosféry a nálady je to jedna z nejlepších her tohoto žánru za poslední dobu.
85

DOLLY

Výrobce: Blake Wood

• krásné audiovizuální zpracování
  • emocemi nabitá plošinovka
  • až na několik úseků celkem pohodová hratelnost
  • herně nic nového
  • příliš krátké

DOLLY

Graficky i hudebně podmanivá plošinovka DOLLY podává nejisté svědectví a obtížně interpretovatelný děj. Je ovšem plná emocí, které každý hráč vnímá a chápe, a to i přesto, že neví, oč tu vlastně běží. Třebaže je potřeba mít na mysli kratší herní dobu a fakt, že po herní stránce nepřináší nic nového, jde o velmi silný zážitek a jednu z nejosobitějších  plných her tohoto žánru poslední doby.

DOLLY

Zvláštní, trochu orientální, snad trochu komiksové výjevy vyprávějí o vnitřních pochodech člověka, který stojí před obtížným rozhodnutím. Zda nechá svého bližního, ležícího v umělém spánku, odpojit od přístrojů, či zda si zanechá velmi mizivou naději na jeho uzdravení. Symbolika ve hře se těžko chápe a nenabízí indicie k rozluštění, ale i tak je hra (i díky pomalé, atmosférické hudbě) schopna vyvolat celou řadu emocí.

DOLLY

Co se týče herních principů, nejde v ní o nic vyloženě nového. Postavička skáče mezi často velmi mrňavými plošinkami nad často velmi hlubokými propastmi, sem tam je třeba posunout nějaké závaží na tlačítko a podobně. Kromě schopnosti neomezeně šplhat po svislých plochách má hlavní hrdina schopnost nejen dvojitého, ale rovnou trojitého výskoku ve vzduchu.

DOLLY

Snové sekvence hry jsou jakoby uzavřeny v malých úrovních, jakýchsi rámech, které na sebe navazují, ale hra je naštěstí chápe jako uzavřené úrovně. Takže když spadnete z útesu nebo se nabodnete na špičaté kůly, začnete znova jen o malinký kousek vzadu. To, že jsou úrovně malé a oživení se odehrává téměř v místě smrti, má svůj důvod. Některé úseky jsou totiž poměrně dost obtížné a jejich překonání je spíš dílem náhody než umu.

DOLLY

Celkově ovšem DOLLY obtížná příliš není. Vztekat se asi budete, ale spíš ze své neschopnosti. Více než o prožitek z hraní v ní jde o prožitek emocionální, vizuální a hudební. V tom exceluje. Bohužel asi i těm největším smolařům se s trochou vůle podaří DOLLY dohrát tak do dvaceti minut. To se může zdát na poměry her zdarma jako pěkná doba, ale v tomto případě by to chtělo trochu víc. Ti šikovní ji proletí tak do osmi, deseti minut, takže je to emoční prožitek docela krátký.

85 %

64 %

Doposud hodnotilo 10 čtenářů