Doom The Roguelike

Doom The Roguelike

Doom The Roguelike zábavně kombinuje dva rozličné žánry

• 0
Skvělý koktejl dvou zdánlivě nesmiřitelných žánrů, z toho jedné herní legendy. Zábavná hratelnost, prvky her na hrdiny a navíc třeba zničitelné prostředí dělají z Doom The Roguelike něco mnohem víc než jen umíněný pokus o novoty.
90

Doom The Roguelike

Výrobce: Kornel Kisielewicz

• skvělé převedení Doomu do tahového režimu
  • prvky her na hrdiny
  • zničitelné prostředí
  • vyšší obtížnosti jsou skutečně peklo
  • možná by to chtělo lepší grafiku

Doom The Roguelike

Někdy i to, co se zdá nemožné, je zkrátka možné. Doom The Roguelike je toho příkladem. Efektní kombinace klasického zástupce stříleček z pohledu první osoby a hry na hrdiny se vyvedla téměř na jedničku. Zábavné střílení všeho v dohledu zůstalo zachováno, přibyl inventář a schopnosti a vše se to obléklo do vesty bezchybně fungujícího 2D zpracování a tahového systému soubojů.

Doom The Roguelike

Je to zkrátka zázrak! Dva nemísitelné koktejly se dokonale prolnuly a vytvořily nápoj zcela nový, svěží, originální a především bezvadně fungující. Ačkoliv je vše jiné a možná i krapet bizarní, jednotlivé složky zůstaly zachovány, a tak vnímající hráči, kteří mají zkušenosti s hrami původní série Doom budou možná až překvapeni, na jaké detaily je zde kladen důraz. Vše je stejné, ale zároveň zcela jiné. Zábava však zůstala, jak jinak.

Prvky hry na hrdiny se se světem Doomu prolínají všude. Postava má své jméno, povolání, statistiky a především strom dovedností. Od přesnější střelby, či silnějších úderů na blízko, které jsou univerzální, až ke schopnostem omezeným na jedno ze tří možných povolání (voják, průzkumník, inženýr).

Doom The Roguelike

Hráč cestuje náhodně generovanými úrovněmi a v tahovém soubojovém systému, který je však zároveň velmi dynamický a zábavný, likviduje dnes snad už notoricky známé příšery. Má k dispozici vlastní, místem omezený inventář, do kterého pomocí klávesy G sbírá všemožné předměty od zbraní, munice, lékárniček a bonusů až po speciální předměty, jako třeba ty, které vám opraví brnění.

Na začátku je možné si vybrat z celé škály obtížností, přičemž ty vyšší než druhá jsou už skutečně velkou výzvou. Tady se na žádné IDDQD nehraje. Každý zásah znatelně bolí a krátký pobyt v kyselině také zdraví neprospěje. Ve chvíli, kdy najdete rotační kulomet, se však taktika trošku mění a bezvládná těla monster se od toho momentu počítají na desítky. A tak to má ve hře se slůvkem Doom v názvu být.

Doom The Roguelike

Tak dobrý mišmaš, jako je Doom The Roguelike, jsem už dlouho na poli plných her neviděl. Vše tu pěkně funguje, dává logiku a je po čertech chytlavé. Ačkoliv je vše podřízeno tahovému systému "já ránu, ty ránu", je hra až překvapivě svižná a dynamická. Nic vám tedy nebrání si zase po čase zuřivě odpravit pár impů a vesele si zaskotačit ve známém, ale přece zcela jiném prostředí. Navíc, zapomněl jsem dodat, že zničitelném.

Na oficiálních stránkách v sekci "download" se nachází také několik verzí pro Linux a Mac OSX.

90 %

66 %