Ty mají vždy něco společné – zpravidla se jedná o různě rozsáhlá bludiště, které nejsou volně prostupná, nýbrž je řada cest zabarikádovaná herními prvky, s nimiž budete mít za úkol patřičně operovat. Dotty Blinkeyes není natolik složitým projektem jako třeba právě Berušky a tak se dostáváme k podstatně zjednodušené hratelnosti, která je založena na podobných principech. S herními objekty totiž můžete téměř bez omezení a dle libosti šibovat a to ne jak se vám zlíbí. Pro to,m aby se vám podařilo úspěšně najít cestu ven z levelu existuje vždy jen jediná varianta, kterak s objekty pohnout, což bude samozřejmě vyžadovat prvotní rozebrání všech možností a teprve až následně provádění herních akcí. Jinak byste se totiž velice rychle mohli dostat do situace, kdy si bez možnosti nápravy nerozumným krokem zablokujete cestu dále a jediným východiskem z nastalé situace bude kompletní restartování levelu, což je ale v případě, že jste se nacházeli těšně před cílovou páskou, minimálně lehce nepříjemné.
Co se herních objektů týče, ty jsou poměrně různorodé, přesto nečekejte žádné originality či naprosté novinky. Vše zůstává v tradiční rovině a tak se setkáte kupříkladu s dřevěnými bednami. S těmi můžete kupodivu pohybovat i ve chvíli, kdy jsou třeba naskládány tři za sebou, na což nemusíte být z různých Sokoban klonů třeba zvyklí. Žádný výrazný posun v hratelnosti ale v souvislosti s touto novinkou nečekejte, daleko větší slovo zde mají různě barevná tlačítka, kterých mnohdy po levelu najdete i několik. Jejich úkol je jasný, poté co se vám podaří je stisknout, uvolní v některé části mapy barikádu vytvořenou ze stejnobarevných kostiček. Místo, které se za takovým plotem nachází má většinou zásadní charakter co se ubírání levelu týče a častokrát se podobně ochráněný nachází právě exit.
Grafická stránka Dotty Blinkeyes je poměrně zdařilá a to až nečekaně. Příjemné je i rozestavení levelů, které zpravidla nejsou ani příliš těžké, ani zcela jednoduché. Stoprocentní tutovka pro milovníky logických her.