Dr. Green je jednoduchou a nenáročnou střílečkou, kde vám zcela postačí umění zacházení se zbraní, neboť cokoliv jiného vám bude zcela k ničemu. Po spuštění se vám zjeví úvodní obrazovka, kde si můžete přečíst něco málo k příběhu celé hry, který je značně neoriginální a kdyby se ve hře vůbec nevyskytoval, vyšlo by to prakticky nastejno.
Do začátku jste vybaveni jednoduchou brokovnicí, která vás bude ostatně provázet úplně celou hrou, neboť na jinou zbraň rozhodně nenarazíte. Ihned po objevení se v první místnosti vám bude myslím dostatečně patrné, proč autoři zvolili právě název Dr. Green (pro neznalé angličtiny green = zelená). Celé prostředí, v němž se hra odehrává má totiž dosti znatelný zelený nádech, jako byste se pohybovali v zabarveném mlhavém oparu. Začínáte na vcelku rozlehlém prostranství, kde se ve všech čtyřech rozích schovávají vaši nepřátelé. Ty musíte pochopitelně co možná nejrychleji zlikvidovat, což vám však bude poněkud znesnadňovat absence jakéhokoli zaměřovače, díky čemuž vám nezbývá nic jiného, než prostě jen odhadovat, kamže asi střela poletí.
Naštěstí nejste nuceni, jak je ve většině podobných her zvykem, prohlížet všechny kouty a hledat schované lékárničky či nové náboje. Těch máte totiž neomezeně a co se týče lékárniček, ty byste hledali jen vskutku marně, neboť se zde žádné nenachází. Do začátku jste vybaveni celkovými pěti životy, s nimiž si musíte vystačit po celou dobu. Ve chvíli, kdy je kompletně vyčerpáte, hra končí a vám nezbývá nic jiného, než se pokusit prokousat o něco dále při dalších pokusech. Stejně jako v Inside the Beast, i zde budou vašimi nepřáteli především různá polomrtvá individua, která se však tentokrát nebudou pohybovat pouze po dvou nohách, nýbrž narazíte také na nějaké ty psy v pokročilém stádiu rozkladu :-). Všichni bez výjimky budou proti vám pálit ze svých neviditelných zbraní, čímž vás budou pochopitelně zraňovat, což se promítne na vašem stavu zdraví, který se začne stále rychleji přibližovat nule. Po vyklizení celé jedné místnosti se naváděni drobným kompasem umístěným vlevo dole posunete směrem ke vchodu do další, který je zpravidla zahrazen nějakým tím barelem, který stačí několika přesně mířenými ranami odklidit z cesty.
Co se týče zpracování, to je plně v 3D a nutno dodat, že je velice příjemné a rozhodně si na něj nebudete moci stěžovat. Snad jen na detailech mohlo být rozhodně přidáno a lokace mohly být více variabilní, takto máte pocit, že procházíte neustále tím samým.