Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DTM – vynikající top-down závody z Německa

  12:00aktualizováno  18. srpna 1:13
DTM patří k řadě reklamních závodních top-down her, které si nechají tak rády vyrábět německé firmy – a jde o skutečně povedený kousek graficky i hratelností. Milovníci automobilů by si jej neměli nechat v žádném případě ujít.
70

DTM

Platforma: Freeware
Výrobce: Hasseröeder

Stáhnout

DTMTop-down závody autíček jsou velice oblíbeným žánrem už od dob klasických titulů jako Super Cars 1 a 2 pro Amigu či Micro Machines pro PC a videoherní systémy. Přestože v oblasti komerčních her už jim dávno pšenka nekvete, mezi freewarovkami se vyskytují poměrně četně. A to jak v podobě čistě amatérských, ale přesto naprosto vynikajících projektů typu Racer od bohužel již zaniklého českého týmu HIPPO Games, tak i jako reklamní minihry. Mimořádnou oblibu v takovémto systému propagace mají zejména německé firmy, a tak si podobnou hru nechal udělat například Volkswagen pro své vozy i pro Škodovky, ani jiné koncerny se však nebojí investovat do podobných blbůstek (v poslední době vyšel třeba Fun Racer propagující Fiat Panda). Dnešní ve Flashi vyrobené závody nesou celý název Hasseroder DTM a o jejich reklamních účelu se každý hráč přesvědčí ihned po spuštění. To ovšem nic nemění na jejich herních kvalitách – a v tomto typu hry je víceméně jedno, zda se jezdí s Trabantem, Mercedesem, či třeba Audi (jako je tomu právě v DTM).

DTMDTM staví před hráče sérii závodů, v nichž se utkává se stále rychlejšími a lépe vybavenými soupeři. Je na něm, aby si vedl co nejlépe a vydělal si peníze na benzín a nutné opravy vozu, plus jeho pravidelné vylepšování. Na každém okruhu se jedou vždy tři kola, přičemž podle pořadí na konci se odvíjí i finanční bonus. Ten může hráč vzápětí prohýřit v tuningovém menu a koupit si výkonnější motor s vyšší maximální rychlostí, zlepšit řízení, držení na silnici, nebo třeba odolnost karosérie (v tlačenicích v některých zatáčkách k nezaplacení). Tento jednoduchý systém funguje naprosto výtečně, ostatně stejně dobře jako v nepočtu závodních her, kde byl už dříve použit. Vybavovat si vozidlo a rozhodovat o investicích je zábava, ještě lepší je ale samotné ježdění. A to i přesto, že fyzikální model jízdy je velmi přibližný a technologie Flash způsobuje mírné zpomalení reakcí. Fanoušci rallye jistě budou smutně a marně toužit po možnosti zatáčet se zataženou ruční brzdou, všichni ostatní pak možná oželí smyky, jejichž přítomnost je naprosto minimální.

DTMGrafické zpracování DTM je naprosto perfektní a překonává i zmíněné hry jako Volkswagen Lupo Cup či Fiat Panda Fun Racer. Prostředí trati je detailně namalováno s typicky německým smyslem pro estetiku, samotné vozy jsou vytvořeny přesně dle reálných předloh (a autoři neopomněli zvýraznit reklamy, jež jsou na nich umístěny, jak jinak...), i doprovodná grafika menu zaslouží uznání. Jediná výtka tak směřuje k variabilitě – ačkoliv skladba zatáček se v jednotlivých okruzích výrazně mění, opticky vše stále zůstává na jednom stadiónu, pořád je to ta jedna asfaltová trať s travnatým okolím. Více prostředí a bohatší okolí by rozhodně DTM prospělo. Minimální výhrady už lze mít k hudebnímu doprovodu, jenž nasazuje rozdílné melodie pro tuningové hrátky, menu a závody. Zvuk motoru zní na freeware poměry dobře, i když pověstný rozparáděný vysavač přece jen trochu připomíná. Celkově je ale DTM v oblasti reklamních mikromašinkoidních závodů jasně nejlepší. Kdo ovšem touží po nejlepším herním zážitku, udělá stále nejlépe, když sáhne po již zmiňovaném českém Raceru.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

28 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 59 čtenářů



Nejčtenější

Mirror Layers
Geniální Mirror Layers maže hranice mezi realitou a hrou

Horor Mirrol Layers vás vyděsí, ale hlavně zaujme velice netradičními hádankami. Ty jsou obtížné, ale také jedny z nejoriginálnějších, jaké jste kdy viděli....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.