Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dunlop Drivers Cup – prašná rallye

  12:00aktualizováno  18. srpna 2004 1:46
Reklamní závodní hra vysokých kvalit technického zpracování – to je ve zkratce Dunlop Drivers Cup, který nabízí možnost zajet si tři okruhy prašné rallye odehrávající se kdesi v pouštních oblastech Afriky.
80

Dunlop Drivers Cup

Platforma: Freeware
Výrobce: Dunlop

Stáhnout

Dunlop Drivers CupReklamní freewarovky patřívají pravidelně zejména kvalitou audiovizuálního zpracování k nejlepším v zadarmové oblasti vůbec. Je to ostatně přirozené – aby mohla hra dělat dobrou reklamu, musí vypadat alespoň trochu k světu. Výjimku tak logicky netvoří ani Dunlop Drivers Cup, který si objednala firma vyrábějící pneumatiky k závodním automobilům silničních rallye soutěží. Konkurence pro trojrozměrné závodní simulátory jako před pár měsíci vydané Racing Dynamics či o něco starší linuxový Racer a zároveň vynikající příležitost, jak si na počítačích zazávodit – tak by bylo možné hru charakterizovat.

K dispozici je bohužel jedna jediná trať, což je jedna z mála chyb, avšak zato poměrně závažná. Navíc jde pouze o to zajet co nejlepší čas ve třech okruzích – porovnání s jakýmikoliv soupeři chybí a značně tak trpí motivační prvek. Ovšem na druhou stranu, to málo, co v osekaném Dunlop Drivers Cupu zůstalo, stojí rozhodně za pozornost.

Dunlop Drivers CupJako trať byla zvolena jakási pouštní rallye, svým charakterem odpovídající asi nejspíše určitým oblastem rallye Paříž-Dakkar, i když jde pochopitelně o úsek zcela smyšlený a skutečnost nereflektující. To ovšem nevadí, neboť jde o citlivě poskládanou trať, na níž nechybí překážky v podobě popadaných skal či projíždějících bagrů, na dvou či třech místech je nutné dokonce skákat přes zničené mosty. Okolní prostředí je bohaté, střídají se skalní bloky zajímavých tvarů, budovy malého městečka, ohrady pro stáda dobytka, pracovní prostory s těžkou technikou a část se dokonce odehrává v tunelovém systému jakýchsi dolů, vyztužených katakombách s dřevěnými konstrukcemi. Hráč se ani chvilku nenudí a jelikož i délka je na hodně slušné úrovni, zapamatovat si všechny nástrahy, které cestou číhají, dá docela dost práce a napoprvé se to rozhodně nepovede.

Dunlop Drivers CupFyzikální model jízdy je velmi slušný, tedy na poměry freewarových her. Jízda je snímána z pohledu tří kamer, mezi nimiž lze volit. Kupodivu jsou mezi nimi pozorovatelné značné rozdíly. Zatímco při pohledu zezadu na vozidlo je vůz ovladatelný dost obtížně a vcelku výrazně sebou smýká ze strany na stranu i při malém stisknutí klávesy, pohledy z kapoty a z přední části vozidla jsou mnohem přesnější a na řízení překvapivě výhodnější. Používání ruční brzdy a řízeného smyku je samozřejmostí, nelze se však zbavit dojmu, že by hra byla lépe hratelná na volantu, než na klávesnici, která neuznává jiné polohy tlačítek než stisknuté či nestisknuté.

Grafické zpracování je, jak je ostatně ze screenshotů zdobících tento text zřejmé, na vysoké úrovni. Rozlišení 800x600 je naprosto dostačující, auto samo je vymodelováno velice pěkně a ač se na něm neprojevují nárazy a chybí destrukční model, nepůsobí jako plastová krabice, neboť je správně zaprášené a poškrábané už od samého začátku. Dunlop Drivers CupOkolí je pak pečlivě vymodelováno a otexturováno, takže působí o poznání profesionálnějším dojmem, než bývá u freewarovek zvykem. Je vidět, že si autoři dali záležet a neodflákli okolní objekty jen tak "rychle, aby to už bylo hotové", byť jde asi o méně zábavnou práci než vymýšlení samotného programového kódu, fyzikálního enginu apod.

Dunlop Drivers Cup je perfektní i po stránce ozvučení, a tak jeho stažení i přes mírné výtky směřované ke kvantitě obsahu, lze rozhodně doporučit nejen všem fanouškům rallye, ale i čtenářům, kteří by si rádi po delší době zahráli opravdu kvalitní trojrozměrnou závodní hru…


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

73 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 134 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.