Earth vs Mars je projekt který autoři prezentují jako strategii, zároveň ale dodávají, že se jedná o remake Stick Battles a některým milovníkům freewaru může také připomínat Castle Siege a jiné strategické hry na jediné obrazovce, kde proti sobě stojí dva rovnocenné subjekty. Cílem bude klasicky sbírat suroviny a zároveň útočit a odrážet útoky protivníků.
Základem je dvojice surovin, konkrétně jde o krystaly a energii. Pro každou budete potřebovat speciální sběračskou jednotku, kterou je nutné vyrobit a ani poté nemá příliš velkou životnost. Za prvé totiž z vesmíru dokáže odebrat jen jedinou jednotku suroviny, kterou poslušně donese zpátky na základnu. Ostatně samotné suroviny dostaly přidělené ikonky a na první pohled je poznáte sami, proto víte, kam sběrače nepřímo posíláte. Díky tomu je možné částečně analyzovat, zda má cenu vůbec jednotku vysílat. Pokud se totiž setká s jakoukoliv nepřátelskou, odpadne a vy tím zbytečně ztratíte suroviny. Za ty totiž jednotky nakupujete a sběrače nevyjímaje.
Sběrači jsou ale pouze dva a zbytek artiklů je zaměřených na obrannou nebo útočnou funkci. Na výběr je z několika různých jednotek, mezi nimiž nechybí ani pár ekonomických řešení, které vám kupříkladu pomohou s převodem jednotlivých surovin. Daleko důležitější ale je obranný štít a zbylé letecké jednotky. Ty vybíráte ze spodního menu, přičemž každé má jasně předepsané chování a to spočívá v rychlosti a dráze pohybu. Jeden poletí přímo, jíný obloukem. Druhé řešení je pak výhodnější, protože se zpravidla vyhne protivníkovým lodím. Díky tomu proletí společným prostorem a skutečně se dostane až k planetě které může odebrat zdraví a o jde především.
Earth vs Mars dobře vypadá a solidně se ovládá. Co je ale už podstatně slabší je vyváženost a průběh hry. I po několika málo minutách mi dobitím zdraví přišlo, že se nacházíme stále na stejném bodu – nic se závratně nemění a tak pokud nemáte opravdu dobrou strategii budete se dlouhou dobu plácat na hluchém místě – a to samozřejmě přestane brzy bavit.