Po mnoho staletí Pozemské impérium ovládalo velkou část známého vesmíru. Expandovalo na další světy a rozšiřovalo tak svůj mocenský a kulturní vliv. Díky Institutu, organizaci ovlivňující veškeré myslitelné prvky lidského života se lidské pokolení dostalo do zlaté éry svého vývoje. To však netrvalo dlouho. Při objevování vzdálených okrajů vesmíru pozemšťané narazili na hrozbu. Mimozemská invaze udeřila rychle a brzy po prvním kontaktu byli pozemské síly nuceny bránit svá teritoria, své světy. Započala válka o samotné přežití druhu. Ta trvala přes 250 let, během níž se vrtkavé vítězství přesouvalo na tu či druhou stranu. Po tak dlouhé době temna a porážek však zůstala Země naprosto beze zdrojů.
Vyždímaná a pustá kolébka člověka se stala díky létům utrpení a industriální válečné mašinerii neobyvalelnou. Poslední záchranou se pro pozemšťany stal Projekt Archa. Vysláním obrovských kolonizačních lodí do chladného vesmíru se zdálo být jedinou možností. Mnoho arch navždy zmizelo v temném oceánu hvězd beze zpráv. Jedna však přistála na světě dnes známém jako Exodus. Přežití, na pro život málo vhodné planetě, si však vybralo svou daň. Tou bylo zapomenutí. Po stovkách let prožitých na Exodu dříve hrdé lidské bytosti začali zapomínat na svůj původ. Generace po generaci ztratili vědomí o Zemi, o své historii, o pokroku. Objevili se však i tací, co se rozhodli obětovat svůj život pro zachování lidských vědomostí a víru v pokrok. Eruditský Řád, jak se společenství těchto duší samo nazvalo vysílalo takzvané Pátrače. Jedince, kterým nevadilo dlouhé osamělé ticho mezihvězdného prostoru a kteří tak byli ochotní propátrávat okraj známého vesmíru ve snaze naleznout další obyvatelné světy a neznámé technologie. Vy jste jedním z nich.
Pravda, poněkud nezvykle dlouhé uvedení základního děje, ale musím uznat, že na EoT je příběh právě tím nejzajímavějším a tak si zasloužil trošku obšírnější zasvěcení. Dál od příběhu je však EoT poměrně klasicky pojatou adventurou na oblíbeném AGS enginu. Co je od standardního modelu mnoha podobných freeher odlišné, je poměrně pěkně zpracovaná (nepixelovatá a ve větším rozlišení) grafika, trochu připomínající ručně kreslené adventury dob dávno minulých. A pěkné ozvučení, které u tohohle typu her není ani zdaleka ohranou písničkou. Bohužel i EoT se nevyhnulo několika mála rozporuplným, především technickým problémům. Nejsou nijak zásadní, to je fakt, ale nějaké, i nezásadní, zde zmínit musím. Hra je krátká. Uff. Ano, já vím, to už můžu raději hubovat trávě, že je zelená, namísto, abych pořád kritizoval hry za to, že jsou kratší, než výplatní pásky dělníků v čínských továrnách na obuv. Co mě ale více zamrzelo a co jsem po chvíli hraní shledal jako poměrně nepěkné, je podivně trhaná a ošklivá animace hlavního hrdiny. Jak říkám: Štěkám, aniž bych měl na co, ale štěkat se musí.
Echoes of Terra je další klasickou adventurou, která mi však více než jakákoliv jiná za poslední dobu přijde víceméně bezproblémová a se kterou se můžete dobře zabavit. Především díky skvělému příběhu.