V moři žily tři národy. Ty se mezi sebou začaly pošťuchovat a vznikaly nepokoje. Aby byla zažehnána válka, každý z národů vyrobil velmi mocnou věc a ty si mezi sebou na znamení příměří vyměnily. Nebylo to však nic platné, zanedlouho vypukla válka, která měla katastrofické následky. Moře bylo otráveno a všichni se museli přesunout pod mořské dno. Vy, jakožto příslušník neutrálního národa, se vydáváte na cestu, abyste zase mohli žít běžným životem na mořském dně.
Příběh Element je možná až trochu dlouhý (a to jsem jej ještě zkrátil), ale v konečném důsledku nehraje až zase tak důležitou roli. Faktem zůstává, že ovládáte malou modrou příšerku, která putuje po rozlehlém světě a snaží se splnit všechny úkoly, aby dosáhla hlavního cíle: Návratu všech ras na mořský povrch. Jelikož Element je kombinací hned několika herních žánrů, budete sbírat různé věci, plnit úlohy, které vám zadají příšerky a dostávat za ně užitečné věci. Také se budete učit rozličné schopnosti, které využijete při vašem putování. Ve hře máte velikou volnost a záleží jenom na vás, kam se vydáte. Je ale dobré dodržovat určitou linii a snažit se plnit úkoly, které jste dříve dostali. Pokud tak nebudete činit, beztak se daleko nedostanete. Bojování si v Element vůbec neužijete. Za celou dobu hraní vás nebude nikdo ohrožovat. Jde tedy především o plnění úkolů a postupu vpřed.
Grafická stránka Element je nadprůměrná. Velmi často se mění prostředí, ve kterém se pohybujete, což je dobře. Odpadá tak stereotypní vizuální stránka. Příšerky, které se ve hře vyskytují, včetně té vaší, jsou jednoduché, ale i tak vcelku líbivé. Ostatní grafické prvky jako suroviny, klíče nebo další věci, které můžete sebrat a následně nějak použít či vyměnit, jsou bez problémů rozpoznatelné a dobře odlišitelné. Jedinou, zato však opravdu velikou chybou je neúměrně dlouhá doba načítání obrazu plochy, do které připlavete. Čím blíže jste konci hry, tím se tato doba prodlužuje a velmi citelně sráží zábavu při hraní. Hratelnost je rozporuplná. Plnění úkolů, nacházení nových věcí a učení se nových vlastností je zábavnou částí. Také příběh a jeho rozvíjení zaslouží pochvalu. Zato ovládání vaší modré příšerky není vůbec dobré. Především při přechodech mezi obrazovkami nad ní ztrácíte kontrolu a velmi snadno se pak neúmyslně odrazíte od stěny, aniž budete mít šanci proti tomu cokoli udělat. Stejně tak by mohlo být lépe ovladatelné menu a inventář. Velké plus si naopak zaslouží kvalitní hudební stránka.
Mé dojmy z Element jsou velmi rozporuplné. Pěkný příběh a kvalitní hudbu o hodně sráží chyby v hratelnosti, které postupně přerostly v malou noční můru. Pokud máte pevné nervy a trpělivost, můžete Element vyzkoušet. Uvidíte sami, třeba vás tento styl hraní chytne.
- středa 27. prosince 2006