Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Erix - mekka hladových příšerek

  12:00aktualizováno  29. března 2003 11:39
Štědrý den, chvíle vytouženého odpočinku, klidu a pokoje si žádá něco speciálního - hru s jednoduchým, ale geniálním nápadem, hru chytlavou a přitom vizuálně i obsahově přitažlivou. A právě takovou hrou je počítačová adaptace jedné známé hry pro mobilní telefony v podání ALBIsoftu.

Erix

Platforma: Freeware
Výrobce: ALBIsoft

Stáhnout

Erix Freewarové výtvory českého týmu Albisoft jsou prakticky vždy něcím unikátní - ať už svým námětem, zpracováním či obsahem. Dá-li se o nich něco s jistotou tvrdit, pak je to jistojistě fakt, že jsou za každých okolností originálními a původními a nesnaží se, tak jako mnoho jiných, projít cestičkou, která je už stovkami ostatních dlouho předlouho prošlapána. Jejich poslední dílko, arkáda Erix, ovšem toto dogma tak trošku porušuje. Není totiž hrou původní ani jiným způsobem převratně originální, nýbrž jedná se o remake stejnojmenné oddechovky implementované do mobilních telefonů značky Ericsson (odtud také mírně zavádějící přízvisko Erix).

Erix Samotný princip hry je velice jednoduchý. Část obrazovky tvoří jisté hrací pole, v němž se pohybují nejen vaši četní nepřátelé (příšerky), ale také vy sami v roli ehm... pixelu, který za sebou, podobně jako v reálu pavouk, zanechává tlustou barevnou linii. Jakmile je ona linie oběma konci spojena s okrajem hracího pole popř. s okrajem pole již předtím ohraničeného, obsah útvaru omezeného vzniknuvší uzavřenou křivkou se vybarví a dané území se pokládá za vámi obsazené. Správě jste už ale jistě pochopili, že se příšerky na vás budou z obrazovky nejen šklebit, ale také aktivně škodit. Nepodaří-li se vám včas tvořenou křivku uzavřít a dojde-li ke kontaktu s příšerkou, nebo setkáte-li se s ní přímo, ztrácíte jeden život a hrajete daný level na novo od nuly. Cílem hry ovšem není uvěznit všechny příšerky do předem připravených pastí (krom toho se příšerky po "pohlcení" objevují znovu v oblasti, která dosud není obsazena), ale zmocnit se co největšího území a postoupit tak dál, do úrovní s cennějšími trofejemi. Percentuálně tuto hranici představuje zpravidla číslo 75 - tzn, že je nutné obsadit 75 procent hracího pole než vám hra dovolí daný level opustit.

Erix Tolik tedy k obsahové stránce. Podíváme-li se ne Erix z trochu techničtějšího úhlu pohledu, zjistíme nejen to, že podporujuje moderní akcelerační finesy, ale dominuje mu i možnost snadné vizualizace, což je věc, kterou mnozí uživatelé považují za vůbec nejdůležitější atribut každé správné arkády/logiky. A ačkoli Erix zatím přílišným počtem alternativních vizualizací, resp. "skinů", nevládne, autoři se k jejich postupnému uveřejňování na své webové stránce zavazují v textové anotaci přiložené k instalaci hry. S ohledem na opravdu špičkově ztvárněné základní dva interfacy - Sunrise (umělecky zpracovaný obraz vycházejícího slunce) a Cool Blue (přetechnizované namodralé prostředí digitálního věku) se tedy jistojistě máme na co těšit.

Erix Není to ale jen grafika a vzhled, co freewarovku dělá freewarovkou - nesmíme zapomínat ani na kvalitní zvukový popř. hudební doprovod, který mnohdy dokáže s hráčem pohnout mnohem víc, než okouzlující grafika. V případě Erixu se Albisoftu hudební složka rozhodně povedla - klavírní doprovodné instrumentálky se k tomuto typu hry bezpochyby skvěle hodí a navíc výborně podkreslují tu pravou ničím nerušenou oddechovou atmosféru. Na můj vkus je sice jen jedna doprovodná melodie trochu málo a větší variabilita by dle mého názoru pro přístě nebyla na škodu, nicméně i přes tuto drobnost je Erix bezesporu jednou z mála předělávek hry původně určené pro mobilní telefony, které neskončily týden po svém vydání v koši, a které si určitě s oblibou zahrají nejen ti, kdo mají příležitost setkat se s ní na displeji svého pěnězožroutského elektronického miláčka. Kdo ví, třeba se teď Erix v podání Albisoftu stává průkopníkem v trendu "přelévání" jednoduchých, ale zajímavých nápadů výrobců a vývojářů aplikací mobilních telefonů do herním nadšencům zaslíbenějších osobních počítačů. Doufejme, že ano.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Bloody Walls
V Bloody Walls se váš zbývající život počítá na vteřiny

Nákaza je nevyhnutelná a váš život brzy skončí. Protilátka v Bloody Walls je jen dočasná a je potřeba mít jí pořádnou zásobu, chcete-li zůstat člověkem. Tak...  celý článek

A Walk In The Park
A Walk In The Park je krásná procházka a taky psychologický horor

Klidná procházka parkem za doprovodu hlasu vašeho nejlepšího přítele. Co může být pohodovějšího? Nikoho by asi nenapadlo, že atmosféra se může rázem změnit v...  celý článek

Elder Chaos
V lovecraftovské strategii Elder Chaos hrajete za ty zlé s chapadly

Válka mezi silami dobra a zla je věčná. Rozhodující prvek můžete být vy. V této strategii inspirované mýtem Cthulhu se zhostíte role právě těch zlých. Tak hurá...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.