Escape From Minos ale není naprostým přepsáním pověsti – autor se v ní spíše lehce inspiroval a vše upravil do populární podoby. To znamená, že místo záchrany bojovníka z jednoho jediného bludiště budeme přímo manipulovat s tímto bojovníkem a procházet jedno bludiště za druhým – čím déle pak vydržíme na živu, tím lépe pro nás.
Aby se ale hra pověsti držela alespoň trochu, nesmí samozřejmě chybět Minotaurus zpracovaný do podoby dvounohého zvířete, které zmateně pobíhá po bludišti. Jeho chování je vesměs řízeno náhodou, díky čemuž je lehce nevypočítavé – na druhou stranu z toho ale plynou i výhody pro vás. Vzhledem k zapojení prvku náhody a sražení inteligence tvora kdesi na zem se nesetkáte s tím, že by vás snad zvíře pronásledovalo ve chvíli, kdy vás bude mít možnost někde v bludišti spatřit.
Co se zpracování bludiště týče, k tomu je nutné uvést pouze slova chvály. Tvůrci totiž do projektu přidali neskutečné množství barevných variant a díky tomu bludiště vypadá pokaždé trochu jinak. Možná jen škoda, že díky izometrickému pohledu je občas chaotické ovládání a tak zatímco si myslíte, že šipka dopředu vás zavede do vedlejší uličky, posune vás po stisknutí trochu jiným směrem. A právě tato drobnost místy docela degraduje hratelnost – postupně ji lze ale trochu odbourat.
Pohyb v bludišti je realizován pomocí kurzorových kláves a nic víc vlastně ani nebudete potřebovat. Důležité je pohybovat se tak, abyste nepřišli do styku s Minotaurem. Pokud vás totiž někde obklíčí a následně se vás dotkne, dojde k okamžitému restartu. Jinak se budete pohybovat tak, abyste v případě potřeby sebrali mapu, ale především je cílem zlatý klíč, který otevře jediné dveře nacházející se na okraji bludiště.