Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ETV Racer - závod na baterky

  12:00aktualizováno  29. října 10:02
Ti nejlepší mimozemští jezdci se opět sešli na našem prestižím závodě, kde budou měřit své řidičské schopnosti v několika drobných vozítkách poháněných energií z obyčejných baterií. Dávejte však bedlivý pozor, vyhrát totiž může pouze jediný!
40

ETV Racer

Platforma: Freeware
Výrobce: Oliver Studio

Stáhnout

ETV RacerStejná soutěž, podobný nápad, takřka totožné provedení – tak lze ve stručnosti charakterizovat ETV Racer v porovnání s nedávno publikovaným Roswell Racer, který, ač nedosahoval nijak závratných kvalit, sklidil vcelku ucházející úspěch. Dostane se také ETV Racer takové obliby mezi hráčským publikem? Oba projekty jsou mimochodem vytvořeny za pomocí DarkBasicu a oba tituly se rovněž umístily na předních příčkách letošního ročníku soutěže v programování právě za pomocí tohoto jazyka orientovaného především na tvorbu počítačových her.

Musím přiznat, že mě závěrečné hodnocení celé této soutěže velice překvapilo, a rozhodně ne mile. Při prohlížení výsledné tabulky jsem totiž měla pocit, že porota hodnocené hry snad ani nehrála – jinak si totiž nedovedu představit, jak se na přední příčky mohly dostat tituly jako Roswell či ETV Racer, jež se na jednu stranu mohou pyšnit příjemným vizuálním zpracováním, nicméně po stránce hratelností nemají takřka co nabídnout, což je obrovská škoda.

Pokud jsem vás již předešlými odstavci zcela neodradila či se vám z pro mě nepoETV Racerchopitelných důvodů Roswell Racer líbil, pak čtěte dále. Místo futuristicky vypadajících autíček reálné velikosti usedneme tentokráte do poněkud drobnějších vozidel, které i přes svou titěrnou velikost dokáží vyvinou vcelku ucházející rychlost. Za volant šesti barevně odlišených vozítek byla opět posazena elita mimozemských závodníků, jejichž kvality budete moci prozkoušet na několika odlišných tratích.

Přidáme-li k tomu ještě možnost multiplayeru ve dvou hráčích u jednoho počítače, bude se jednat o vcelku lákavý kousek, nemyslíte? To by zde však nemohly být takové neodpustitelné chyby, které z ETV činí takřka nehratelný brak. Opět nelze o sebemenším náznaku fyziky vozidla ani přinejmenším mluvit a při jízdě máte pocit, že místo automobilu řídíte tryskový letoun se čtyřmi koly, pozvolna se vznášející těsně nad zemí. Tento letoun je navíc ještě takřka neovladatelný a svým počítačem řízeným protivníkům se tedy vyrovnáte jen opravdu stěží (alespoň mě osobně se to podařilo jen vskutku sporadicky a když přeci, dalo se ve většině případů mluvit o obrovském štěstí).

Ještě jsem se dosud nezmínila o bonusech, které jsou po trati roztroušeny. Za prvé je to baterie značky Duracell, která vašemu autíčku dodá novou sílu, díky čemuž se bude pohybovat daleko svižněji než kdy předtím. V tom, že alkohol za volant skutečně nepatří vás ještě více utvrdí plechovka s pivem povalující se občas po trati, po jejímž sebrání budete moci sledovat velice citelné zpomalení. Poněkud zarážející navíc je, že jak pETV Racerlechovka od piva tak baterie mají téměř shodnou velikost, což asi v reálném životě dost dobře nejde – i když, on má ETV racer celkově k realitě moc a moc daleko, což se však nedá považovat za vyložený zápor, neboť vytvořit reálný amatérský simulátor nejspíše nebude nic snadného.

Jak jsem již v předešlých odstavcích několikrát uvedla, asi nejznatelnějším kladem celé hry je její technické zpracování, neboť z obrázků vypadá ETV Racer vskutku výtečně, i když v pohybu to již taková sláva není. Ani zvuky a hudba se neřadí mezi nejhorší, proto alespoň vizuální část hry ve mně zanechala příjemný dojem. Ovšem technické zpracování ke kvalitní hře ani zdaleka nestačí, jak jste se ostatně mohli již několikrát přesvědčit, proto hledáte-li skutečně zábavný a hratelný závodní titul, doporučovala bych spíše šáhnout po něčem propracovanějším.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

40 %

Hodnocení čtenářů

31 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 23 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.