Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Eversion - mezi několika světy

  19:07aktualizováno  19:07
Eversion je hopsačka, která se inspirovala v mnoha oblíbených klasikách a autoři tak takřka nemohli přestřelit. Ozdobou pak je i grafická stránka a nebo možnost přestupování mezi několika světy.
70

Eversion

Platforma: Freeware
Výrobce: Zaratustra (game), Miroslav Malesevic (music)

  • přepínání mezi světy
  • optimistická grafika
  • nejasná místa přepnutí

Stáhnout
EversionCommonplace Book Competition byl velmi dobrý krok pocházející od zahraničních autorů projektu TIGsource. Ti pořádají soutěže poměrně pravidelně, tentokrát ale námětem nešlápli vedle. Z krátkých útržků pocházejících z pera Lovercrafta si autor Eversion vybral úryvek týkající se hudby či zvuku, které se ozývají za noci a to pravděpodobně z jiných světů. No a s tímto námětem a jeho zpracováním ukořistil ve velké konkurenci třetí místo. 

I když Lovercraftovy náměty přímo vybízí k temnému nEversionámětu a hře opředené tajemství, Eversion nám hned po spuštění nabízí pohled na až křiklavě optimistické barvy, které byly použity na zpracování celého okolí. Co se koncepce týče, projekt je ryzí arkádou respektive hopsačkou, která by si mohla podat ruce s klasikami jako je Mario. Vlastně se této hře podobá možná více než by bylo dobré – podobné grafické zpracování je jen začátkem. Další podobností jsou základní nepřátelé. V Mariovi stejně jako tady to jsou hnědé zploštělé potvůrky s miniaturními nožkami, které neúnavně pochodují zprava doleva. Zničit je překvapivě můžete také naprosto stejným způsobem jako v Mariovi a to přesným výskokem a následným zašlápnutím. 

EversionDalší, čeho si znalec Maria jistě povšimne, je fakt, že na zdech se občas nachází speciální body, kde vyskočením uvolníte bonus v podobě krystalů. Právě tyto drahé kameny máte za úkol sbírat a jejich skóre se celkově sbírá. K misím se pak můžete vracet a sebrat také ty, které jste předtím přehlédli nebo vám byly skryty. 

Při otázce jak mohly být skryty se dostáváme k jádru pudla a k hlavní originální části tohoto projektu, která je zároveň největším problémem. Jde o přepínání mezi několika odlišnými světy. Poznáte je podle toho, že se částečně změní okolí a hlavně bílé plošinky, které byly předtím neaktivní se promění a nebo naopak. Problém ale spočívá v tom, že přepínání probíhá na určitých místech, ty ale nejsou nijak označeny. Dost dobře můžete tedy pobíhat po mapě a hledat je – což je popravdě dosti frustrující. Být zde alespoň malé naznačení jako třeba zablýsknutí, mohla být hratelnost ještě trochu lepší. I tak se ale jedná o obstojnou záležitost, která si třetí místo jistě zasloužila.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

16 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.