Co se již známých faktů týče, Kingdom Defender je hrou obrannou. Ochraňovat budete muset sympatickou princezničku v růžových šatech, jež se nachází za horou obrovských děl. Ty zde ale nejsou od začátku, v každém z levelů je budete muset vybudovat a to s uvážením vlastních taktických úmyslů. Jako se dalo očekávat, každé dělo má svou poředem danou cenu, proto vše nepůjde tak hladce a rozhodně nebude možné nakoupit celý arzenál a následně jen pohodlně likvidovat. Na takový komfort si budete muset nejprve vydělat.
Výběr zbraní je šikovně umístěn na panelu pod obrazovkou, kde se celá jatka odehrávají. Jednoduchým klikem na vybrané dělo jej zakoupíte a ono se automaticky snese na připravenou věž. Okamžitě po dosednutí pak začíná fungovat. Na něj můžete klást další a další děla, nejste omezeni prakticky ničím, snad akorát základními rysy samotné věže. Tu ale můžete upgradovat, ovšem také za určitý obnos. Upgradovat pak lze i jednotlivá děla, přičemž vše je zaznačeno viditelně a přehledně, proto by nemělo dojít k žádnému prvotnímu zmatení.
Pár pochvalných slov je nutno pronést také na adresu vašich protivníků. Takto bizardní kreace na jednom místě jen tak neuvidíte – roboti, skákající mechanické potvory, jezdící šelmy s bombou na zádech a mnoho dalších. S variabilitou si autoři poměrně vyhráli a připočteme-li k tomu skvělou komiksovou grafiku, myslím že můžete mít jasno. Výrazné rozdíly se promítly i do vyzbrojení děl, kde se nacházejí jak zbraně na klasické projektily, kulomety či raketomety tak i méně typické kousky ve stylu zamrazovače. Poměrně jasné barvy a vše říkající ikonky vám navíc i bez popisů prozradí, co od právě kupovaného děla očekávat.
Doposud jsme neměli možnost vyzkoušet kompletně celou kampaň a celá řada dalších věcí byla v betě nedokonalá. Do vydání ovšem ještě nějaký ten čas zbývá, takže mají autoři příležitost vše napravit.
Co nabídne plná verze?
Příběh: O tom se prozatím mnoho neví. Jisté je jen to, že ústřední roli sehraje princezna, jež je vidět na obrázcích. Pravděpodobně bude její království zasaženo invazí robotů. Vše by měly zpestřit vtipné hlášky a pokud se zadaří, tak i jedna další postava.
Mise: V betaverzi jsme měli možnost vyzkoušet misi pouze jedinou. V plné verzi jich ale bude podstatně více, mohou se pochlubit narůstající obtížností (těžší nepřátelé, kteří vydrží více). Velkým problémem proto bude konečné balancování, úprava cen zbraní a celkové vyvážení obtížnosti. Doufejme že to ale vývoj příliš neopozdí.
Jednotky: Jednotky viděné na obrázcích kolem a tedy ty, co již byly v betaverzi obsaženy, nejsou kompletní soupiskou z plánované plné verze. Taktéž by se měly objevit jednotky letecké a to až dva typy. Třešničkou na dortu budou jakési Easter Eggy, tedy malá překvapení pro obzvláště pozorné hráče. Ale ty se samozřejmě dopředu neprozrazují :-).