Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

F1 Manager – svět nejrychlejších automobilů

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:36
Do prestižního světa magnáta Ecclestona zavádí hráče připravovaný český titul F1 Manager. A dělá to způsobem velmi sympatickým – hratelnou, byť zatím jednodušší, simulací práce manažera závodní stáje…

F1 Manager

F1 MANAGER
Autor: F1M Team
Vyjde: N/A
homepage
Mezi českými amatérskými vývojáři jsou z nějakého důvodu velmi populární hry na manažery. Možná to zapříčinil svého času masově úspěšný Czech Soccer Manager Petra Vašíčka, jemuž se ostatní snaží přiblížit, vyrovnat a překonat, nicméně nejde o nijak negativní jev. Povětšinou se totiž jedná o tituly poměrně komplexní a přitom velmi hratelné. Až doposud se však tématicky vztahovaly takřka výhradně k fotbalu. Časy se ovšem mění, a tak se vedle dalších fotbalových manažerů chystají hry stejného žánru z oblasti druhého národního sportu – hokeje, dále jeden manažer florbalový a hned dvojice titulů, jež si na paškál berou svět nejprestižnější motoristické soutěže, Formule 1. A protože zatímco FIA F1 Manager od PEGIsoftu se nachází v hodně rané fázi a graficky nijak neohromuje, konkurenční F1 Manager nabízí už teď slušnou hratelnost i audiovizuální zpracování, podíváme se dnes na zoubek právě jemu.

Do rukou se nám nedávno dostala hratelná betaverze, v níž bylo možné s vybranou stájí projít všechny závody šampionátu, i když přístupné ještě nebyly zdaleka všechny možnosti, které nakonec hráč jako její manažer dostane. Přesto šlo o zábavný zážitek, kvalitně provedený a programově dotažený.

F1 Manager Prvním krokem při započetí nové sezóny v F1 Manageru je pochopitelně výběr týmu. K dispozici jsou všechny stáje podle skutečnosti se svými jezdci, jejichž umístění odpovídá nedávno skončené sezóně 2003, za Ferrari tedy válí nesmrtelný Michael Schumacher v závěsu s Barichellem, na paty jim dýchají bratr prvního Ralf, Kimi Raikonnen, či kolumbijský ďábel za volantem Pablo Montoya. Nechybí samozřejmě ani týmy ze spodnějších pater tabulky, stáje jako BAR či Minardi. Český fanoušek už může maximálně litovat, že se v letošní sezóně neprosadil do sestav žádný krajan, od chvíle Engeho debutu ve dresu dnes již zkrachovalého Prostova týmu přece jen už nějaký ten pátek uplynul.

Po proběhnutí klíčové volby už přichází nekonečný kolotoč závodů. Ty jsou, stejně jako ve skutečnosti, rozděleny na první měřenou kvalifikaci, druhou kvalifikaci, jež rozhoduje o pořadí na startovním roštu, a konečně samotný závod. Před každou z těchto částí je možné jednotlivým jezdcům nastavit různé parametry vozu a jejich vlastního chování. Základní a velmi zásadní rozhodnutí je hned to první – na kolik zastávek v boxu pojedou. F1 Manager Nejčastěji se používají dvě, nicméně při třech zastávkách mohou vozy jet s menším množstvím benzínu, a tedy rychleji, naopak při jednom zastavení neztratí čas, jenž by jinak strávily v boxech. Dále si lze pohrát s hodnotami výkonu vozu, což ovlivňuje maximální rychlost, ale též spotřebu paliva, agresivitou jezdce, zlepšující částečně výkon, ale zvyšující riziko, tvrdostí pneumatik a přítlakem.

Když je vše nastaveno, nezbývá už, než spustit samotnou jízdu. Do ní příliš zasáhnout nelze, maximálně úpravou nastavení agresivity jezdce, což ale stejně hráči moc často měnit nebudou. V kvalifikaci se postupně zapisují do přehledné tabulky časy jezdců, kteří se pokoušejí o co nejlepší výkon v opačném pořadí, než je tomu v celkové tabulce šampionátu. Ve druhé kvalifikaci už se jede podle výsledků té první. V závodě samotném se nejprve zobrazí žebříček pořadí na startovním roštu, načež se spustí čas a je možné sledovat pěkně kolo po kole, jak se jezdci předjíždějí, zastavují v boxech, trpí různými defekty, vyjíždějí z trati a bourají a vůbec všechno, co k závodům Formule 1 tak nějak patří, i když jen pomocí textových hlášek (co ale od manažeru čekat jiného?). Když drama skončí, rozdělí se body mezi jezdce a stáje, vyhodnotí se aktuální pořadí poháru jezdců a konstruktérů – a může se jet další závod.

F1 Manager Grafické zpracování F1 Manageru je na vysoké úrovni a nezadá si s žadným konkurenčním projektem. Vše je velmi vkusně laděno do odstínů modré, čistě grafické prvky jsou střídmé, obrazovkám dominují tabulky, které poskytují všechny nezbytné údaje v přehledné a zároveň oku lahodící podobě. Potěší i přítomnost krátké, circa minutové, lehce technoidní hudební stopy, jež se ozývá v hlavním menu.

Dle slov vývojářů je na hře ještě hodně práce – a je nutné přiznat, že práce manažera stáje ve Formuli 1 je přece jen o dost namáhavější a variabilnější, než ji prezentuje současná podoba F1 Manageru. Nicméně už teď se jedná o hratelnou, zábavnou a dobře technicky zpracovanou hru, což z ní činí horkého kandidáta na titul nejlepšího freewarového manažeru, a to bez nějakých žurnalistických hyperbolizací…

Autor:




Nejčtenější

The Void Rains Upon Her Heart
The Void Rains Upon Her Heart je zatraceně těžká, ale návyková akce

Láska je láska a někdy se o ni musí bojovat. A třeba i s bossem. V této neobvyklé akční hře ani na nic jiného, než na bosse nenarazíte. Každý souboj je...  celý článek

Infinite Desolation
V akční hře na hrdiny Infinite Desolation se musíte sami zachránit

Nehostinná planeta vás vítá. Kyslíku je nedostatek, kolem kyselinová a lávová pole, všude skupiny žravých příšer a vám ubývá čas. V tomto akčním RPG se budete...  celý článek

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Mercedes Třída GL 3,0 350 BT 4M AMG...
Mercedes Třída GL 3,0 350 BT 4M AMG...

r.v. 2014, naj. 95 000 km, diesel, 1. majitel
1 499 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.