Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fire and Dragons - uprostřed zla

  12:00aktualizováno  29. října 2003 9:13
Pravidelní návštěvníci Plných Her a především vyznavači žánru RPG, by si mohli vzpomenout, jak se tu před několika měsíci objevila slabě nadprůměrná gameska Gates of Destiny. Dnes tu máme staršího bráchu, na kterého se tak trochu pozapomnělo.

Fire and Dragons - uprostřed zla

Platforma: Freeware
Výrobce: Nikolaus Gebhardt

Stáhnout

Ti z vás, kteří Plné Hry navštěvují již delší dobu mohli zaznamenat, že někdy na konci zimy se tu objevila slabě nadprůměrná gameska Gates of Destiny z produkce Nikolause Gebhardta. Protože se mezi freewarovými hrami se žánr RPG moc nevyskytují, patřila k nejdiskutovanějším hrám měsíce a úspěch byl, dá se říci, celkem slušný. Hráči dokázali přenést přes srdce mírné nedostatky v oblasti grafiky a o to více se však soustředili na hratelnost. Jenže nedostačující počet levelů a nevelká obtížnost zapříčinili, že hra byla dohrána dříve, než jste se vůbec do hry pořádně vžili. Na jednu stranu to je dobře, protože nesmírně obtížné mise brzo omrzí, ale když to vezmeme z druhé strany, tak je to docela škoda. Ale nikdo tenkrát nemohl tušit, že Gates of Destiny sloužil spíše jako propracovanější datadisk než nová hra. Starším bráchou byl Fire and Dragons.

Fire DragonsPokud je Fire and Dragons starší než Gates of Destiny je zřejmé, že bude mít i více chyb, které byly následně v GoD opraveny. Mezi největší nedostatky považuji ovládání našeho hlavního hrdiny či hrdinky. Není to totiž klasická myš, ale šipky. To mě hned uzemnilo, protože pravděpodobně nikdo není na šipky zvyklý. Ovládání RPG pomocí šipek je dost chaotické a za celou dobu pařby jsem se s tím jaksi nemohl smířit. Dalším nedostatkem je grafika a prostředí. Prostředí by podle mého názoru mělo být více různorodé a měnící se. Patnáct dlouhých levelů sestavených jen z cihel a kamení, proboha, tohle není Wolfenstein. Je pravda, že se občas něco obměnilo, přidalo se třeba nějaké lávové jezírko či podobné kejkle, ale v zásadě se stále jednalo o stejnou a tu samou věc. Jinak je prostředí temné, snaží se naznačit hrůzyplnou atmosféru a vidíte před sebe jenom na pár krátkých kroků.

Opět budete moci bojovat v kůži buď barbarského muže vynikajícího spíše silou a ženy amazonky pyšnící se více obratností. A abych jenom nekritizoval, tak je zde k dispozici příjemná možnost dvojhry. Multiplayer samozřejmě neexistuje, zázraky se nedějí, ale buďme rádi alespoň za dvojhru. Pokud máte po ruce nějakou bytůstku lačnící zemřít v temných podzemních chodbách, neváhejte ji přizvat a můžete bojovat již dva, bok po boku proti nástrahám temnoty. Dva na jedné myši byste asi hrát nemohli, takže přirozeně budete používat druhou stranu klávesnice. A vlastně jsem úplně zapomněl říci proti komu bojovat budete. Tak tedy o nepřátele nebude nedostatek. Prvních pár kol z patnácti bude celkem v pohodě, jenže o dalších se to rozhodně říci nedá. Začíná to jednoduchými skřety a trpaslíky, gobliny, orky, dále lávoví muži, obři, ale i netopýři a podobné nestvůry, které začnou vystupovat ve více než velkém množství a věřte, že vám dají pořádně zabrat. Je jasné že ubírají také energii, lépe řečeno tedy zdraví. To můžete doplnit pomocí červených lahviček, které se tu a tam válí na zemi. Bojovat nemusíte pouze svým kordem, ale na pomoc můžete přizvat i magii a kouzla. Různé prskající ohnivé jiskry, firebally či doutnáky, to ve vám může hra nabídnout. Magie přirozeně není bezedná a vyčerpává se. Doplnit jí můžete z modrých a zelených lahviček.

Fire DragonsHra se spouští normálním exe souborem v kořenovém adresáři a díky pečlivému betatestingu by s ničím neměl nastat problém. Menu a jeho položky se nachází v horní liště obrazovky a najdete tam kromě typického start/konec, ulož/načti či hightscore také options, kde můžete nastavit něco málo drobností. Máte tam také rozsáhlý help, který pojednává o technické stránce, tipech, autorovi a všeobecných informací. Jinak máte k dispozici také editor, můžete si vytvořit vlastní kolo či skoro novou celou hru s mnoha levely. Velikost gamesky je zanedbatelná, necelý jeden megabajt je opravdu strašně malé množství v porovnání se zábavou, jaké si bezpochyby užijete.

Grafika hry je na tom dost bídně, ale žádný velký propadák to není. Efektů je sice málo a prostředí je dost chudé, ale to nahradí hratelnost. Hratelnost je na tom totiž dost dobře. Patnáct dobrých kol zábavy a několik hodin nadprůměrné pařby by vám teď o prázdninách mohlo pořádně bodnout.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.