Se správným týmem lze vytvořit dobrou hru o čemkoliv. Své o tom může říct Beau Blyth, vývojář dnešní arkády Fish Face. V jeho dvourozměrné zboku viděné hře totiž ovládáte rybu na její cestě podvodními jeskyněmi, přes korálové útesy i kolem nenáviděných rybářů. Koncept, který zní asi tak zábavně jako odpolední šichta v domově důchodců, se mu ale navzdory primitivnímu ovládání podařilo rozvést v plné kráse. Pokud budete dostatečně dobří, možná zachráníte i hlavonožcovou princeznu!
Kromě jednoduchého nápadu si navíc sám pod sebou podřezal kus větve. Nakoukání pod vodní hladinu je totiž dalším flákem, který lze hrát s prstem v nose. Fish Face je zase ovládaným jediným tlačítkem a původně se měl účastnit soutěže Gamma IV, podobně jako se jí účastnila Pax Britannica. Klávesou Z tak ovládáte pouze klesání ryby, jakmile ji pustíte, ryba nekontrolovaně vystoupá k hladině a nabranou energií může vyskočit i ven. Tohoto musíte využívat například při přeskakování útesů.
Veškerá hratelnost tedy závisí na level designu, čili ztvárnění herního prostředí. To se Blythovi podařilo relativně správně vyvážit, však se Fish Face sestává z pouhých tří kol s odstupňovanou obtížností. Úseky se skákáním nad hladinou se střídají s úseky v úzkých prostorách, občas dojde i na oživení v podobě zmíněného rybáře či masožravých ryb. Místy se hra přesto stává frustrující, protože savepointy jsou od sebe rozmístěny příliš daleko od těžkých úseků a příliš často vás tak čeká nudné opakování.
Pro hry zbachtěné na rychlosoutěže je zvykem, že jsou vyvedené v grafice uznávané jako vrchol v dobách nejsvětlejších okamžiků Michala Davida. Fish Face není výjimkou a zas a znova si tak užijete směšně nízkého rozlišení a stylizace, ze které slovo retro přímo odkapává. Na druhou stranu nelze hře upřít, že její vizuál, ač zastaralý, je ve svojí kategorii povedený a má určitou nostalgickou poetiku.
Nemá smysl příliš štkát nad kratší herní dobou. Na svůj jednoduchý a přiměřeně zábavný koncept je Fish Face dlouhá tak akorát. Pokud si chcete vyzkoušet trochu jinou hru bez střílení či ovládání větším počtem kláves, nemá smysl čekat.