Výrobce: Paul Greasley

• hra více hráčů
  • vylepšování postav
  • rozdílné hraní za tři charaktery
  • nezábavné pro jednoho hráče
  • nevydrží dlouho

Jako na divokém západě se mohou cítit až tři hráči při hraní Fistful of Gun. Tedy v případě, že přestřelky na divokém západě by byly skutečně taková jatka. Hratelnost, která je zábavná ve více hráčích se v případě hráče jediného může scvrknout na pouhý pocit stereotypu a nudy z opakování v základě stejných lokací, repetetivní akce a neexistence vyššího cíle a účelu. V tomto případě má reklama pravdu: S přáteli roste zábava.

Fistful of Gun
Fistful of Gun

Ve Fistful of Gun je skutečně obsaženo jen omezené množství zábavy pro jednoho samotinkého hráče. Přestože se mapy v rychlém sledu mění, neexistuje vlastně nic hmatatelného, co by jej u hry udrželo. Žádný příběh, konec ani úkoly. Jen prostoduchá akce. Zprvu však zábavná, nutno dodat. V případě hry více hráčů však celý titul zničehonic získává nový rozměr, kdy samotná akce je účelem. Hry založené na kooperaci více hráčů totiž ani nemusí mít žádný „tahák“, který by je u hry udržel, to zajistí samotná zábava a požitek ze hraní s partou živých a chybujících bytostí.

Fistful of Gun
Fistful of Gun

Každý z maximálně tří hráčů si na počátku vybere svého hrdinu. Kromě rozdílných atributů a vzhledu mají také rozdílné zbraně a styl ovládání. První hráč hraje na klávesnici, druhý na připojeném konzolovém ovladači a třetí pomocí myši. To vše je přednastavené a nejde nijak měnit, což je ale vzhledem k rozdílnému charakteru ovládání každé postavy pochopitelné. První kovboj s dvouhlavňovou brokovnicí střílí pomocí dvou kláves z každé komory zvlášť a zvlášť ji nabíjí, zatímco třeba ten třetí, průzkumník s přesnou puškou, se pomocí levého tlačítka myši pohybuje, zatímco pravým střílí a pomocí jeho krátkého podržení znovu nabíjí. Charakter hraní je tedy odlišný pro každou z postav.

Fistful of Gun
Fistful of Gun

Na mapě, která obsahuje spoustu překážek, za které se dá krýt na naše hrdiny útočí (a nebo si někam zalezou a čekají) bandité, jejíž likvidací získávají hráči body, nové zbraně, munici či nějaké to chvilkové vylepšení. Po každé misi (které trvají max. minutu) si každý hrdina vybere z několika možných vylepšení. Bojovník s brokovnicí může mít zápalnou munici, nebo třeba menší rozptyl broků, průzkumník zase munici výbušnou a odstřelovačsky přesnou mušku.

Fistful of Gun
Fistful of Gun

Hraní ve více lidech je skutečně zábavné. Třebaže koncept nevyužívá celý potenciál, který by mohl a mapy se po čase stanou dost ohrané, je Fistful of Gun akční rychlovka pro více hráčů, jakých je poměrně málo. Nečekejte, že i ve více lidech se hrou zabijete celý večer, ale spíš jen několik desítek minut, ale i tak to není špatné. Pro jednoho hráče není ve Fistful of Gun nic, čemu by měl věnovat pozornost déle než pět minut. Pokud máte k ruce další dva lidi, přičtěte si k hodnocení tak dvacet procent.

65 %

42 %

Doposud hodnotilo 16 čtenářů