Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flash Software - precizní logická série Criss Cross

  12:00aktualizováno  26. listopadu 11:35
Další pokračování série profilů českých týmů nás zavede k olomouckému týmu Flash Software, který se do povědomí hráčů nesmazatelně zapsal především precizní logickou sérií Criss Cross.

Flash SoftwareOficiální vznik Flash software je datován k roku 2001, kdy byla současně vytvořena první hra pod hlavičkou tohoto týmu (historicky první díl velice populární série CrissCross). V té době se však ještě o žádném plnohodnotném uskupení nezávislých vývojářů příliš mluvit nedalo, neboť byl Flash Software všehovšudy tvořen pouze jediným zakládajícím členem, jehož nick, pod nímž na internetu vystupuje, je shodou „náhod“ právě Flash. Netrvalo to však dlouho a připojili se k němu další nadějní vývojáři a začalo se pomalu, ale jistě tvořit jádro celého týmu, které se dochovalo až do dnes. Sestává z celkově pěti členů, z nichž jeden je pochopitelně leader, programátor a zakladatel v jedné osobě. Dále pak má FS dva grafiky, zvukaře a jednoho dalšího programátora.

Začátky jsou vždycky těžké
Stejně jako většina programátorů i FS měl před vydáním prvního CC několik menších, ryze amatérských projektů – ty však ještě nebyly tvořeny oficiálně pod hlavičkou Flash Software. Po získání potřebných programátorských zkušeností již nestálo nic v cestě zrodu prvního zárodku oblíbené série, díky níž se vlastně Flash Software dostal do popředí české nezávislé scény.

V podstatě asi největší podíl na tom, že vůbec podobná série vznikla, má právě otec šéfa FS. Ten, ačkoliv nepatří mezi nikterak ostřílené hráče, zatoužil po zpracování této zajímavé deskové hry do počítačové podoby. A nutno dodat, že to byl rozhodně krok správným směrem, neboť podobných gamesek se jak na české, tak zahraniční scéně mnoho nenachází, tudíž se čeští tvůrci setkali s velice vřelým přijetím z řad hráčů. Flash Software

Ještě před samotným založením týmu vznikla hra Scrabble, která byla v podstatě prvním pokusem o zpracování deskové předlohy do virtuální podoby. Postrádala však nějaké příjemnější uživatelské prostředí, které by nevyužívalo pouhých 16ti barev. Následovala však drobná pomlka, po níž však světlo světa spatřila zcela odlišná hra, která snad s původním zárodkem měla společného pouze autora a hlavní myšlenku. Flash Software se však pokusili také o několik „experimentů“ v oblasti pravidel celé hry, která se nedržela zarytě již notoricky známého standardu a nalézt v nich můžeme několik drobných změn, s nimiž se však hráči jistě dokázali takřka v rekordním čase sžít.

Jak to vypadá s CrissCross 3?

S třetím dílem populární série se skutečně ještě počítá, ačkoliv přesné datum vydání ještě rozhodně nelze stanovit. Na světě je teprve několik zajímavých nápadů na vylepšení, na CC3 se však oficiálně ještě nezačalo dělat. Všichni příznivci však jistě vřele přivítají několik chystaných změn do CC2, které budou aplikovány formou patche.

Prozatímní vrchol celé série je zhruba rok starý a je jím druhé pokračování CrissCross, na němž se již podílelo daleko více lidí a k celému projektu se již od samotného počátku přistupovalo značně profesionálněji. Vzniklo tak nejen graficky přitažlivější dílko, obsahující spoustu nových možností, skinů a především také umělé inteligence. Pro propagaci této gamesky byla také vytvořena jednoduchá hra na motivy legendárního Pongu nazvaná prostě a jednoduše P.B.Pong. Nejednalo se o nijak propracovaný titul či spíše jednoduchou oddechovku primárně určenou pro propagaci jejich nadcházejícího logického počinu CC2.

Bez peněz to prostě nejde
Prvním pokusem vytřískat z dosavadní tvorby několik šustivých bankovek bylo přihlášení speciální edice CC2 do minulého ročníku známé vývojářské soutěže Becherovka Game 2003, kde také dle očekávaní zaznamenali úspěch a sice vítězství v kategorii logických her, nicméně celkově jim již tolik štěstí nepřálo. Možná proto se také odhodlali ve spolupráci se zkušeným českým týmem SleepTeam prorazit se svým nejčerstvějším dílkem také do zahraničí, což znamenalo mimo jiné drobné úpravy CC2.

Spolupráce se Sleepteamem se prohlubuje
Vydáním americké verze CC2 však spolupráce se zkušeným Sleep Teamem ani zdaleka neskončila, ba právě naopak. Dále tedy připravují další hru podle stařičkého pongu – ScraBall. Daleko ambicióznější je však jednoduchá, ovšem o to chytlavější hra nazvaná Puck, která se již blíží ke svému dokončení. Čím dalším nás Flash Software překvapí? V prvé řadě to bude vydání očekávaného Pucka. Čeho všeho se však ještě z dílen tohoto týmu dočkáme, to je prozatím ve hvězdách, budoucnost je však rozhodně velice růžová.

Minirozhovor s Flash Software

Plné hry: Poslední dobou stále více směřujete k shareware hrám. Hodláte u nich již zůstat nebo se budete i nadále věnovat také freewarové oblasti?
Flash Software: Sharewaru se věnovat budeme určitě i nadále, ale všechny naše hry budou v ČR freeware. Zatím nám to takto funguje dobře, a proto není důvod to měnit.

Plné hry: A jak jste na tom se Scraballem? Již dlouho o něm nepronikly na povrch žádné nové informace.
Flash Software: Na Scrabballu jsme začali dělat již před Puckem, nicméně jsme se nakonec rozhodli dát přednost Puckovi, protože to byl prostě ambicióznější projekt. Každopádně na Scrabball jsme nezapomněli a právě v těchto dnech se na něm opět rozjíždí práce a chtěli bychom ho vydat ještě v tomto roce. Ale to je asi jen sen.

Plné hry: Jak je možné si všimnou, stále více spolupracujete s týmem SleepTeam. Hodláte v tom pokračovat i nadále?
Flash Software: Právě Scrabball je další hra, která opět vzniká ve spolupráci našeho týmu se Sleepteamem. Jestli i další hry budou vznikat v této spolupraci se rozhodne až doděláme Scrabball. Zatím jsme to ještě neřešili.

Plné hry: nemohu e nezeptat na projekt, jež se již delší dobu nachází na vašich homepage v sekci projekty a nese tajemné oznámení Projekt X? O co se vlastně jedná?
Flash Software: He he, projektX na našich stránkách? No to je spíš taková recese. Spousta týmů má na stránkách, že chystají mega super hru, jen ještě neví, co to bude, o čem to bude a v čem to budou dělat. Tak my si z toho udělali takovou srandu. Žádnou takovou hru nechystáme. Naše hry moc dopředu neohlašujeme, jen až víme, že hra bude určitě dokončena a přibližně kdy. Takže to na stránkách neberte moc vážně :)

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

ALTECH Mladá Boleslav ,s.r.o. - Slávka Maupicová
Rozpočtáři/kalkulanti - PVC okna

ALTECH Mladá Boleslav ,s.r.o. - Slávka Maupicová
Středočeský kraj
nabízený plat: 18 000 - 22 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.