Začátky jsou vždycky těžké
Stejně jako většina programátorů i FS měl před vydáním prvního CC několik menších, ryze amatérských projektů – ty však ještě nebyly tvořeny oficiálně pod hlavičkou Flash Software. Po získání potřebných programátorských zkušeností již nestálo nic v cestě zrodu prvního zárodku oblíbené série, díky níž se vlastně Flash Software dostal do popředí české nezávislé scény.
V podstatě asi největší podíl na tom, že vůbec podobná série vznikla, má právě otec šéfa FS. Ten, ačkoliv nepatří mezi nikterak ostřílené hráče, zatoužil po zpracování této zajímavé deskové hry do počítačové podoby. A nutno dodat, že to byl rozhodně krok správným směrem, neboť podobných gamesek se jak na české, tak zahraniční scéně mnoho nenachází, tudíž se čeští tvůrci setkali s velice vřelým přijetím z řad hráčů.
Ještě před samotným založením týmu vznikla hra Scrabble, která byla v podstatě prvním pokusem o zpracování deskové předlohy do virtuální podoby. Postrádala však nějaké příjemnější uživatelské prostředí, které by nevyužívalo pouhých 16ti barev. Následovala však drobná pomlka, po níž však světlo světa spatřila zcela odlišná hra, která snad s původním zárodkem měla společného pouze autora a hlavní myšlenku. Flash Software se však pokusili také o několik „experimentů“ v oblasti pravidel celé hry, která se nedržela zarytě již notoricky známého standardu a nalézt v nich můžeme několik drobných změn, s nimiž se však hráči jistě dokázali takřka v rekordním čase sžít.
|
Prozatímní vrchol celé série je zhruba rok starý a je jím druhé pokračování CrissCross, na němž se již podílelo daleko více lidí a k celému projektu se již od samotného počátku přistupovalo značně profesionálněji. Vzniklo tak nejen graficky přitažlivější dílko, obsahující spoustu nových možností, skinů a především také umělé inteligence. Pro propagaci této gamesky byla také vytvořena jednoduchá hra na motivy legendárního Pongu nazvaná prostě a jednoduše P.B.Pong. Nejednalo se o nijak propracovaný titul či spíše jednoduchou oddechovku primárně určenou pro propagaci jejich nadcházejícího logického počinu CC2.
Bez peněz to prostě nejde
Prvním pokusem vytřískat z dosavadní tvorby několik šustivých bankovek bylo přihlášení speciální edice CC2 do minulého ročníku známé vývojářské soutěže Becherovka Game 2003, kde také dle očekávaní zaznamenali úspěch a sice vítězství v kategorii logických her, nicméně celkově jim již tolik štěstí nepřálo. Možná proto se také odhodlali ve spolupráci se zkušeným českým týmem SleepTeam prorazit se svým nejčerstvějším dílkem také do zahraničí, což znamenalo mimo jiné drobné úpravy CC2.
Spolupráce se Sleepteamem se prohlubuje
Vydáním americké verze CC2 však spolupráce se zkušeným Sleep Teamem ani zdaleka neskončila, ba právě naopak. Dále tedy připravují další hru podle stařičkého pongu – ScraBall. Daleko ambicióznější je však jednoduchá, ovšem o to chytlavější hra nazvaná Puck, která se již blíží ke svému dokončení. Čím dalším nás Flash Software překvapí? V prvé řadě to bude vydání očekávaného Pucka. Čeho všeho se však ještě z dílen tohoto týmu dočkáme, to je prozatím ve hvězdách, budoucnost je však rozhodně velice růžová.
|