Jak to tedy bude všechno fungovat v praxi? Nejprve následuje série výukových levelů, kde je vám vše v krátkosti vysvětleno a následně již vlastně hrajete. Žádný dlouhý a nudný tutoriál se nekoná, on vlastně ale ani není potřeba. Princip je velmi snadný. Většina podobných her sází na prohazování sousedních políček, což se zde nekoná. Koncept je lehce pozměněn a tak budete vždy manipulovat s trojicí políček, které se navzájem dotýkají. Jde tedy o políčka, která jsou jakoby v trojúhelníku. S těmi lze samozřejmě rotovat podle středu mezi nimi a to po směru nebo proti směru hodinových ručiček. To v praxi řídí pravé a levé tlačítko myši.
Tímto otáčením budete primárně vytvářet skupiny o třech stejných, které ale musí být v řadě a každá se tedy sousední dotýkat jen jedinou stranou. Nelze z obrazovky vymazat tři kytky, které tvoří trojúhelník, kterým můžete například otáčet. V takovém případě by totiž byla hra příliš lehká a špatně hratelná.
Co je ale na konceptu nejzajímavější, to je systém vytváření kytic. V pravém panelu se vám objeví několik postav, které si u vás potřebují zakoupit květinu. Kliknutím myši otevřete jejich přesnou grafickou objednávku a následně je nutné kdekoliv na obrazovce tuto květinu vyčarovat s použitím přesně stejných barev. Pokud se to povede, dostanete peníze adekvátní složitosti kytky.
Celkově Flowers Story překvapil. Ideální je právě pro ženy, které se na tvorbě kytic doslova vyřádí. Opovrhovat jí ale nemusí ani mužská část herního publika. Logické úkoly jsou poměrně zajímavé a vytvořit některé rozsáhlejší kytice nebude vůbec sranda. Navíc plusové body autoři sbírají i za grafiku.