Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frendz - přátelé až za hrob

  12:00aktualizováno  31. srpna 2004 2:04
O tom, že ve dvou, třech, čtyřech atd. se to lépe táhne jistě všichni moc dobře víte. Že ale tahle myšlenka našla uplatnění i v oblasti freewaru, to už asi mnozí z vás netuší. Proto nepostrádáte-li trochu logického ducha, neváhejte a pojďte si vzdělání snadno, rychle a zábavně doplnit s námi.
50

Frendz

Platforma: Freeware
Výrobce: KewlBox

Stáhnout

Frendz

Klasický nápad se dá zužitkovat celou řadou více či méně ohraných způsobů. Nápady objevivší se ve starších hitovkách světové muziky dnes přebírají popoví zpěváci postrádající vlastní invenci či kreativitu, mnoho idejí se generace po generaci přeneslo až do dnešní doby a pojem plagiátů autorských děl je znám snad každému, kdo kdy četl alespoň pár stránek většiny rádobyoriginálních přírůstků moderní literatury. Často se ale oprášená postarší idea dá promítnout do podoby novodobé atraktivně vypadající freewarovky tak, že nad faktem, že právě onen nápad, stěžejní část celé hry, pochází z druhé ruky, jednoduše mávneme rukou.

Tvůrci freewarovky Frendz na to šli chytře. Vyšli ze stařičké hry, kterou mnozí znají i v okleštěné verzi ze svého mobilního telefonu, a opepřili ji moderním grafickým kabátkem a legračním ozvučením. V principu jde o lehce arkádovou logickou záležitost, v níž se dva hráči střídají v tazích a snaží se svými "smajlíky" zabrat co největší část hracího pole. Činí tak jednoduše - v každém z tahů umístí smajlík své barvy na to políčko čtverečkovaného pole, které způsobí, že se minimálně jeden ze soupeřových smajlů tímto krokem octne v horizontálním, vertikálním či diagonálním sevření mezi dvěma smajly vaší barvy. Tím se onen sevřený smajl změní ve smajl barvy daného hráče a jede se dál.

Hra samozřejmě končí ve chvíli, kdy je celá čtyřstranná plocha souměrných čtverečků zaplněna - může ale skončit i dříve, pokud se jednomu z hráčů podaří zbarvit veškeré soupeřovy smajlíky do barev svých anebo pokud ani jeden z hráčů už nemá možnost vkládat další smajly (z výše uvedených důvodů souvisejících s pravidly). V každém případě dojde k tomu, že se spočítá kolik smajlů ve hře patří vám a kolik počítači a určí se vítěz. Pokud se jím stanete vy, jakožto hráč, všechno se opakuje znovu ve vyšším levelu (čím vyšší level, tím vyšší obtížnost), stane-li se vítězem počítačový oponent, hra pro vás končí.

Frendz

Tak jako většina správných logických her i Frendz nabízejí několik variant úrovně obtížnosti a tak by se neměli stát nehratelnými ani pro člověka, který vůbec netuší, o čem je řeč a jen letmo ho napadá, jak by se tahle hříčka asi mohla hrát. Naopak logickým expertům a věčným nimralům bude pravděpodobně vyhovovat obtížnost nejvyšší, kdy počítačový oponent jedná uvážlivě a s rozmyslem a tedy často mnohem efektivněji než lidé.

Když už jsme u té efektivnosti - k řadě bonusových bodů si můžete přijít tak, že své smajlíky umístíte na zelené hvězdičky označující speciální políčka. Jejich obsazení samozřejmě není žádnou striktní podmínkou a vlastně ani žádným způsobem neovlivní váš postup do další úrovně, ale pokud se právě snažíte o co nejvyšší skóre, jistě přijde vhod. Budete-li totiž se svým skóre spokojeni, snadno ho můžete odeslat do Internetu a přijímat tak obdivy od závistivých hráčů z celého světa. Nebo naopak koukat na to, jak špatně na tom zrovna jste :).

Není-li hnaní se po co nejvyšším bodovém ohodnocení ničím, bez čeho byste se neobešli, můžete si hrát jen tak pro radost nebo zkoušet nové fígle, je jich celá dlouhá řada. A pokud vás i to unaví, zkuste chvilku počkat, ničím nehýbat ani nikam neklikat a mrkněte jak se smajlíky na hlasitý povel uloží ke spánku - nebo jak se zase pro změnu na váš povel z ničehonic probudí. Na své si přijdou i ti, kdož od freewarovek považují alespoň obstojnou grafiku - animačky barevných smajlů i grafické zpracování jako celek totiž rozhodně stojí za to... stejně jako dokonale kyčovité ozvučení, které hře dodává tu správnou zdravě praštěnou atmosféru. Tak tedy - vzhůru do boje o vlastní přátele.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

42 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 22 čtenářů



Nejčtenější

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

Další z rubriky

Spaceship Looter
V akci Spaceship Looter budete umírat častěji než mačkat spoušť

V akční arkádě Spaceship Looter, která se vzdáleně podobá hrám typu Binding of Isaac, je každá místnost plná nepřátel výzvou. Umřít tady můžete během pár...  celý článek

Grind Day
V retro arkádě Grind Day likvidujete pozérské roboty skateboardem

Svět potřebuje hrdinu. Proč by to nemohl být skejťák? V Grind Day, retro arkádě každým coulem, si ale budete muset dávat spíš větší pozor na to, abyste se na...  celý článek

Hercules – The Untold Stories
Hercules – The Untold Stories je klasická rubačka ze staré školy

Bájný rek Herkules by se asi divil, jak „věrohodně“ je v této hře vyobrazen. Nic naplat, je to klasická rubačka, a tak po cestě pošlete do Hádu desítky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.