Protivníky likvidujete skokem na ně, čas od času dojdete i na save point (nestrategicky umístěný daleko od další překážky...), obecně se mi struktura kol poměrně líbila, i když ničím nepřekvapila. Na rozdíl od zbytku hry. A tím se i dostáváme k prvnímu kamenu úrazu, na který dopadla kosa.
Salva nesmyslů začíná u technického zpracování. Pominu-li, že grafika je hnusná jako místo, kam slunce nesvítí, pak i kamera předvádí něco, co bych čekal možná tak od pre-alphy. Z nějakého důvodu se drží hlavní postavy ve fixní vzdálenosti – čili při pochodování úzkými chodbami vidíte pouze textury zdí z druhé strany. Silent X zřejmě také nepochopil, že stíny mají ve hrách i praktický význam. Fry je evidentně pouze rozpohybovaný sprit a nemá sám o sobě stín, což drasticky chybí při přeskakování plošinek, kdy se nemáte podle čeho orientovat.
Ale je to přece Futurama, ne? Jednoduše řečeno, zasazení do světa Futuramy je brutálním způsobem nevyužité a skoro až doufám, že FOX (nebo kdo dneska vlastní práva) bude žalovat pana Silent X. Samozřejmě, nechci po autorech animované cutscény se stejnými hlasy, které byly v seriálu. Nicméně NAPROSTÁ absence příběhu, dialogů nebo logiky (i logiky z Futuramy) ve hře podle seriálu, který je založen na dialozích a absurdních scénách, to je něco neskutečně zcizujícího. Bylo by zcela jedno, kdyby hlavní postava namísto Frye byl Mario nebo třeba inteligentní šváb; možná by to naopak dávalo větší smysl.
Nemám nic proti hrám, které využívají jiný dobře známý svět a přihřívají si na něm polívčičku – pokud takové hry alespoň dodržují nějaké elementární pravidla své předlohy. Kdyby vyšla třeba budovatelská strategie ze světa Half-Life 2, ve které musíte za Combine zotročovat lidstvo & vysušovat oceány, určitě bych ji tleskal a bral to jako neoficiální doplněk; něco, co předlohu rozvíjí, ne znásilňuje. Frytopia ale bohužel není takový případ, a není to ani dobrá hra sama o sobě.