Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fuckstory 3: Gimpl – exkluzivní první dojmy

  12:00aktualizováno  10. září 3:28
Práce na legendární textovce Fuckstory 3 jsou v plném proudu i přes nedostatek autorova času. Naše redakce získala exkluzivně alfaverzi k otestování. Jaké jsou první postřehy ze hry a zda hlavní hrdina bude opět lovit nějakou vnadnou dívčinu, se můžete dočíst právě zde.

FUCKSTORY 3: GIMPL
Autor: David Havlíček
Vyjde: podzim 2004
homepage
Fuckstory 3 Vydání již třetího pokračování úspěšné textovky Fuckstory, která si získala spousty příznivců, se blíží. Budeme si sice muset ještě několik měsíců počkat, ale projektu už moc k dokončení nechybí a jediné, co autora brzdí, je nedostatek volného času, na který si stěžuje téměř v každém rozhovoru poskytnutém některému z herních magazínů či portálů.

Práce na projektu Fuckstory 3 byly již několikrát zrušeny a obnoveny. I termín vydání se neustále mění. Nejprve měla gamesa vyjít již minulý rok na podzim, později bylo datum vydání přesunuto na letošní jaro, ale posléze bylo ohlášeno zrušení celého projektu. A když byly práce po čase s podivem hráčské veřejnosti obnoveny a došlo k oživení jednou zrušeného projektu, mluvilo se o tom, že Fuckstory 3 vyjde na jaře 2005. Nejnovější termín dokončení a vydání této textovky stanovený autorem, který by již měl být dodržen, je podzim 2004.

Ono už není s čím otálet, v podstatě zbývá jen dodělat několik částí menu, kontrolu rychlosti procesoru, správné nastavení vstupních dat, betatesting a hru lze vypustit do světa. Není proto divu, že již pět měsíců před avizovaným vydáním hry byl Kapr Software, který hru vyvíjí, schopen poskytnout exkluzivně našemu portálu alfaverzi hry k otestování a napsání tohoto preview.

Fuckstory 3 Autor v dokumentaci k alfaverzi uvádí, že hru vypustí na podzim kvůli tomu, že na jaře to již nestihne a v létě by hra zůstala bez povšimnutí. Přeci jen se většina lidí v létě raději válí u vody než u svého monitoru a i prostředí, do kterého je hra zasazena, není letní, nýbrž podzimní - a tak se k vydání hodí logicky říjen nebo listopad. Proto se těšte. Čekání na třetí díl si můžete zkrátit stažením předchozích dvou dílů - Fuckstory: Pátek a Fuckstory 2: Škola je kráva nebo pesimisticky sladkobolně laděné textovky Nostalgia od téhož vývojáře.

Ve hře se opět vžijete do role nezbedného studenta Čeňka, který nemá rád školu a miluje pěkný holky. Hlavní hrdina, v jehož kůži se ve hře nacházíme, ukončil tentokrát po několika letech strávených v deváté třídě (díky neustálému propadání) základní vzdělání a nyní studuje gymnázium. Dokonce i trošku zestárl a je mu devatenáct. No, ale co naplat, všichni stárneme.

Gymnázium, které Čeněk navštěvuje, jede na směny, protože je málo studijních míst a mnoho studentů. No a na Čeňka bohužel padla losem povinnost chodit do školy večer a vracet se z ní domů časně ráno. Má proto díky této podivné zkoušce Ministerstva školství trošku přehozený denní rytmus. V noci se učí a přes den spí, ale už si na to poměrně zvykl a snaží se najít na svém vzdělávacím utrpení světlejší stránky života. Občas ze školy zdrhne, zajde na pivo, zapálí si na záchodech žváro nebo si ve škole jen tak zdřímne.

Fuckstory 3 Fuckstory 3 je oproti předchozím dílům evidentně delší. Zatímco FS1 a FS2 se odehrávaly v jeden den, třetí pokračování je zasazeno do dvou po sobě jdoucích dnů. Konkrétně do čtvrtka, kdy jde Čeněk večer do školy a do pátku, kdy se Čeněk ráno plouží domů přes pole z města v němž studuje, aby se mohl odpoledne vydat zpět, protože se tam koná pouť. Před jednou z hospod potká o pouti dívku, kterou poznal na autoškole a která mu už tehdy padla do oka. A protože má hlavní hrdina pěkný holky rád, pozve ji do oné hospody na něco dobrého k pití.

Zde už se pak opakuje příběh z předchozích dílů, kdy hráč usiluje o srdce sympatické krásky. Nutno však říci, že oproti předchozím dílům zde milostný příběh zabírá menší část celé hry než tomu bývalo doposud. Ve Fuckstory 3 opět hraje hlavní roli specifický humor. V testované alfaverzi byly dokonce obsaženy ještě některé gagy, které ve finální verzi nebudou a také několik brutalitek, které mají být z finální verze odstraněny (nebo zacheatovány) na nátlak několika moralistů. Ovšem konečný produkt by se od alfaverze příliš lišit neměl. Hra nejspíš ponese podtitul GIMPL a lze předpokládat, že si opět získá mnoho fanoušků tak jako díly předchozí.

Po technické stránce je FS3 zastaralá, ale to už byl i první díl. Běží v Dosu a neobsahuje téměž žádnou grafiku či zvuky. Hra těží pouze z příběhu. A o tom to je. Jeden z úhlů pohledu na hry totiž říká, že hra má být přeci především zábavná a nikoliv sloužit jako přehlídka schopností grafické karty. No a Fuckstory zábavná je.

Fuckstory 3 Na závěr bych chtěl dodat, že Fuckstory 3 není jedinou hrou či programem vyvíjeným Davidem Havlíčkem (http://havlicd.wz.cz) pod hlavičkou KAPR SOFTWARE (http://kapr.lunet.sk). Autor začal pracovat na zatím bezejmenné kvízové hře až pro deset hráčů, s bratrem vyvíjí grafickou adventuru, již několik let neustále přepracovává konverzi hry Pexeso, dále dělá gamesu na principu legendárního Sokobana a do toho ještě vyvíjí databázi českých a slovenských programů Kapr. Dále píše program na evidenci a zkoušení kytarových akordů a čas od času si naprogramuje nějaký menší počin jako Nim nebo Hádání čísel. Když vezmeme v potaz onen rozsáhlý počet rozpracovaného softwaru a nedostatek autorova volného času, můžeme být rádi, že se Davidovi Havlíčkovi Fuckstory 3 vůbec povede dokončit ve stanoveném termínu.

Kdo z vás by chtěl pomoci autorovi při závěrečném betatestování, nechť se zapíše v diskusi na oficiální stránce hry (http://fuckstory.lunet.sk).

Ostatním nezbývá než tiše čekat na datum vydání. Myslím, že Fuckstory 3 je hra, o které se ještě nějaký čas bude mluvit nejen mezi příznivci textových her.

Autor:




Nejčtenější

Gauge Of Rage
Gauge Of Rage je Hotline Miami se zombíky... A taky třikrát krvavější.

Vzpomínáte na Hotline Miami? A vzpomínáte na to, jak šíleně rychlá a neskutečně zábavná to byla hra? Gauge Of Rage si bere inspiraci plnými hrstmi a přidává i...  celý článek

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Děsivá nabídka módních řetězců
Děsivá nabídka módních řetězců

Kde najdete to nejhorší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.