Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Future War – marťanům se nevzdáme!

  12:00aktualizováno  23. září 11:14
Toužíte-li po zábavné, obtížné, graficky poměrně povedené a vcelku dobře hratelné vesmírné střílečce, určitě zbystřete svoji pozornost. Future War je totiž hrou, která vás na první pohled upoutá. Přináší v kombinaci vše, co by pořádná střílečka měla mít. Snad jen ta obtížnost by mohla být poněkud menší.

Future War

Platforma: Freeware
Výrobce: Chris Moses

Stáhnout

Future War, neboli válka budoucnosti, je opravdu hra k pohledání. Na první pohled zaujme vkusnou grafikou, dobrým zpracováním a příjemným rozhraním. K tomu ale navíc přidává opravdu velkou obtížnost, která jen tak tak nepřepadá na druhou stranu kotliny, kam řadíme tituly nadmíru obtížné až nehratelné. Ve výsledku však bude hodnocena veskrze kladně, přináší totiž zajímavé zpestření do toliko nudného světa akčních her.

První, co mě na této hře upoutalo, bylo menu. To totiž nepatří mezi ty tisícovky přeplácaných, neefektivních a naprosto nepotřebných menu, které se nacházejí snad ve většině současných titulů. Zde tomu tak není, naopak pouze několik jednoúrovňových odskoků potěší. Samozřejmě, nejdůležitější volba START GAME zůstala i zde jako první v pořadí.

Future WarKdyž jsem se poprvé dostal přímo do hry, ihned jsem nabyl dojmu, že se jedná o další tuctovku, které příliš nezabaví. Ale po pár minutách jsem byl nucen svoje dosavadní, nepříliš pozitivní hodnocení, změnit. Hra mě zcela upoutala a bylo opravdu nemožné, abych se od ní odtrhl. Poměrně jednoduchá grafika mě vůbec nevadila, naopak si myslím, že se zde přímo nabízí a jakákoliv jiná by byla špatnou volbou.

Ale o čem je vůbec řeč, pojďme si teď jednoduše popsat systém hry. Tak tedy, ovládáte prapodivný stroj kterým můžete pohybovat ze strany na stranu. Vaším primárním úkolem je zabránit mimozemské civilizaci, aby zamořila vámi chráněné město radiací. Toto probíhá zcela jednoduše, na vrchní části obrazovky se náhodně objevují jakési koráby, které čas od času sešlou na Zem snad jadernou ampuli. Jakmile je tato střela seslána, již nemůžete zabránit jejímu dopadu. Naopak, na dolním ukazateli, který symbolizuje úroveň radiace, opět přibude pár zářezů. A neúspěšný konec hry se opět přibližuje.

Je tedy na vás, abyste sestřelili tyto nepřátelské lodě dříve, než se vůbec rozmohou vystřelit. Někdy na to máte vteřinu, jindy dvě, tři, … každopádně je to velmi těžké a po čase, v dalších ševelech, kdy se zaráz objeví dvě a více mimozemské lodě, dostává hra úplně jiný náboj. Její obtížnost rapidně stoupá a vstříc smrti míříte opravdu mílovými kroky.

Future WarAby hra nebyla takto stereotypní, čas od času se na obrazovce objeví jakýsi bonus, který přelétá zpravidla z pravé strany na levou. Jeho sestřelení a následné polapení právě vypadnuvší kuličky vám přijde jen a jen k dobru. Jednou vám přibudou body, podruhé získáte extra energii, odmoříte město, zrychlíte váš pohyb, … Každopádně, tento bonus může i škodit. Když jej tedy lapíte, můžete sami sebe zpomalit a tím pádem znemožnit kvalitní zachraňovací práce. Město tak musí čelit znásobeným útokům mimozemské civilizace a vaše obranyschopnost bude po určitou dobu značně narušena. Aby však i tento bonus dostal svůj protiklad, občas se vám podaří lapit automatické dokončení levelu. A věřte mi, v pozdějších levelech, kdy hra opravdu získává na obrátkách, může být toto jediný způsob, jak postoupit výše.

Zajímavým zpestřením jsou i speciální levely, do kterých se dostanete, jak jinak, než přes odchytnutí právě sestřeleného bonusu. V tomto levelu musíte v omezeném časovém limitu sestřelit co nejvíce vesmírných lodí a připsat tak maximální počet bodů do vašeho bodového pole.

Hra v sobě ukrývá mnohé další, které se mi nepodařilo v danou chvíli objevit. Každopádně, několik bossů, speciální komory a znásobená síla zbraní je dostatečným zadostiučiněním proč ve hře pokračovat. I já se nadále pokouším pokořit své hranice a postoupit do nejvyšších ševelů. Až s dohráním hry si totiž dovolím konstatovat, že jsem pan Zachránce :-)

Autor:




Nejčtenější

The Silent House
V retro hororu The Silent House vás maniak pěkně prožene

Zahradník šílenec vás pronásleduje s nůžkami v ruce. Zní to jako výjev z vaší noční můry? V retro pixelové The Silent House se vám to stane také. Uvidíme,...  celý článek

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

Další z rubriky

Grind Day
V retro arkádě Grind Day likvidujete pozérské roboty skateboardem

Svět potřebuje hrdinu. Proč by to nemohl být skejťák? V Grind Day, retro arkádě každým coulem, si ale budete muset dávat spíš větší pozor na to, abyste se na...  celý článek

Spaceship Looter
V akci Spaceship Looter budete umírat častěji než mačkat spoušť

V akční arkádě Spaceship Looter, která se vzdáleně podobá hrám typu Binding of Isaac, je každá místnost plná nepřátel výzvou. Umřít tady můžete během pár...  celý článek

Eagle Island
Akční plošinovka Eagle Island je noční můrou ochránců zvířat

Hlavní hrdina ve hravé a barevné Eagle Island má ten nejpodivnější druh útoku. Na své nepřátele vrhá svého mazlíčka. Tomu to ale naštěstí nijak nevadí. Ponořte...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.