Hlavním úkolem je ovládat herní postavičku, navádět ji skrze jedno-obrazovkové levely a sbírat peníze, načež se vrhnout do připravené šipky, tedy do cíle. Pokud se to podá takto, vypadá Generic jako naprosto průměrná arkáda bez ničeho zajímavého. Ono je toho ale daleko víc a nejvíce neotřelým prvkem nepochybně je vaše zbraň. Jedná se o velmi silný laser, který před vámi vytvoří obrovskou tlakovou vlnu a ta prakticky zničí vše, co potká. Dokáže tedy především ničit celé herní prostředí, odvbarvovat ho na barvu pozadí a vlivem toho si můžete například vykopat ve vysokém sloupu díru a jednoduše jí prolézt, jako by se jednalo o dvě samostatné plošinky.
Má to ale jeden velký háček a vytváření těchto cestiček nepatří zrovna k nejjednodušším věcem. Zbraň se totiž vztahuje naprosto na všechno a tak pokud s ní střelíte protivníka, ukousnete třeba část jeho těla a ta zůstane přišitá ve vzduchu na místě, kde jste ji odstřelili a díky těmto drobnostem si můžete zablokovat cestu dále. Stejně to totiž funguje i u penízků, jež je nutné sbírat. A tak vám ve vzduchu zůstane viset půlka penízku, který již někde sebrat a je těžké se ho jen tak zbavit, Pokud totiž na něj vystřelíte, vezme to v prodloužení střely vše, co to potká až po dosažení okraje obrazovky, čímž můžete napáchat víc škody než užitku. Takovou naprostou perličkou, která se vám při troše nepozornosti může stát taky, je vymazání koncové vlajky z obrazovky. V takovém případě je vám totiž jakékoliv sbírání naprosto k ničemu.
Jinak je ale koncept zajímavý, možná jen škoda místy podivného chování prostředí a obtížného zbavování se drobného kousku grafiky, který zůstane po střele zbraně v cestě a nepustí vás dál. Jako chybu bych považovala i fakt, že jsem s postavou mohla vyskakovat i mimo herní obrazovku a dokonce se mi povedlo s využitím tohoto budu dokončit level, což rovněž není zcela ideální. Jinak je ale grafika zajímavá, herních prvků přibývá, nepřátel je dostatek a sbírání je nastaveno na únosnou míru. Škoda jen menší problematičnosti ve spojitosti se zbraní.