Galactic Conquest – přízemně pozemní souboje
Galactic Conquest
Platforma: Freeware
Výrobce: Andrej Ado Babic
- Rychlá a jednoduchá strategie
- Ne úplně využitý koncept
- Grafika/Rozlišení
GC_02
Není tomu dávno, co jsem tady poplival District Job, neúspěšný slovenský pokus o klon GTA. Hře jsem vytknul nedostatečné propracování a za pravděpodobného viníka jsem označil příliš nadějné vyhlídky autora hry Andreje Babiče. Pokud se autor freeware jednohubek snaží vyplodit hru na úrovni mainstreamu, prostě většinou dopadne ústy na velmi hrubou dlažbu. Od Babiče ale dnes přichází druhá hra a tentokrát bych řekl, že jsem z ní skoro nadšen!
Galactic Conquest (dále jen GC) je real-time strategie v pohledu shora kombinující čisté souboje se základnami podobným způsobem jako to kdysi dělalo legendární Z. Na mapě zabíráte jednotlivé neutrální budovy a v nich se už automaticky generují jednotky, popřípadě nabíjejí superzbraně. Klíčové je získat nad protivníkem početní převahu nebo šikovně využít palebnou podporu; nic z toho vůbec jednoduché.
Ačkoliv příběh hry mluví o soubojích po celé galaxii, scifi elementů GC obsahuje po málu. Bohužel zcela absentují kosmické střety, a i ty planetární neopouštějí dimenzi dnešní technologie – k dispozici jsou vojska pěchoty, tanků, vrtulníkovznášedel a konečně i nějakých robotů. Ne snad, že bych nutně vyžadoval gigantické jednotky á la Supreme Commander, ale když už se hra odehrává v budoucnosti, byla by škoda do ní nevnést nějaké chuťovky.
Zmínil jsem několika druhů palebné podpory. Budova letiště periodicky připravuje kobercový nálet, kterým zvláště pocucháte nepřátelskou pěchotu. Dělostřelecká stanoviště jsou o něco méně efektivní, zato jich je po mapě rozmístěno více. A někde okolo si pak můžete prohlédnout i devastující dopadnutí jaderné bomby. Platí, že čím devastující útok, tím déle čekáte – mnohdy tedy na atom ani nedojde.
Audiovizuální stránkou hry jsem byl zpočátku poněkud zklamán. V první misi máte k dispozici pouze pěchotu, a pozorovat za dynamické a epické hudby pomalu se ploužící vojáčky je skoro ze světa parodie. Výhled je fixně postavený – to, co vidíte na obrázcích, je celá mapa dané mise. Opět, podobně jako u District Jobu a jeho mini-minimapy, je trochu problém v miniaturnosti všech jednotek – Ado má zřejmě výjimečně dobrý zrak. Nakonec však grafiku GC musím přece jenom ocenil jako alespoň… přehlednou.
Nebýt menších nedostatků ohledně game designu a mírně paintbrushové grafiky, byl bych přihodil ještě jednu či dvě desítky procent a vychvaloval GC jako nejlepší freeware strategii za poslední měsíce. I bez pochybných ód ale mohu GC vřele doporučit všem pravověrný milovníkům real-timovek a obzvláště lidem nostalgicky vzpomínajícím na Z .
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 5 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...