Popis herního principu bude mnohým možná připadat zcela zbytečný, jen pro splnění formalit jej ale přesto alespoň v krátkosti uvedu. Základem všeho je pálka umístěná ve spodní části herní obrazovky. Ta je přímo ovládána hráčem a jedná se vlastně o jediný element, kterým můžete nějakým způsobem zvrátit průběh hry – no přesněji řečeno musíte, pokud samozřejmě nechcete skončit s obrazovkou Game Over krátce na to, co jste hru teprve pustili. S touto pálkou budete odrážet míček, který je vyroben ze speciální hmoty, proto se poměrně snadno odráží jak od pálky, tak i od bočních stran herní plochy a co víc, je dokonce i dost pevný a silný na to, aby rozbíjel různobarevné cihličky srovnané v druhé části herní obrazovky. Ty jsou vlastně tím jediným, na co se budete muset koncentrovat. Ve většině případů jsou sestaveny tak, aby tvořili různé vzory a zároveň aby se jednotlivé typy nepřekrývaly a obrazovka tak působila po barevné stránce zajímavým dojmem. Společně s míčkem tedy budete srážet kostičky tak, aby postupně mizely z obrazovky a poté, co se vám podaří takto zlikvidovat všechny, hra se posunuje do dalšího levelu a vše začíná opět nanovo.
Jak jsem nastínila, výhoda GameStranoidu je jeho technické zpracování. To je vyvedené v příjemných 3 rozměrech a navíc s příjemnými grafickými efekty kupříkladu v momentě, kdy z obrazovky mizí kostka. Vše je navíc doplněné celkem reálnou fyzikou, což znamená správné chování míčku ve chvíli, kdy se odráží od okrajů herní obrazovky a samozřejmě také od vaší pálky. Při tom všem se zároveň dočkáte podařených zvukových efektů, které celý dojem snad ještě vylepšují. Třešničkou na dortu jsou dva různé druhy kamery. První z nich je statická (pravda sice se pohybuje, ale daleko méně). Zato druhá, ta létá neustále nad herní plochou, mění úhly pohledu a vše tak vypadá podstatně dynamičtěji. Na druhou stranu se častokrát nezvládá přetočit rychle zpátky na vámi potřebný úhel a na to jsem doplatila dost často, neboť jsem se nestihla dostatečně rychle vrátit s pálkou zpět tam, kam je potřeba.