Přichází léto a s ním i škůdci, kteří to s vaší zahrádkou nemyslí nijak dobře. V rouge-like akční arkádě Garden je vaším úkolem zachránit zahradu před zničením, ale nebude to vůbec jednoduché. Už jen proto, že nepřátel je mnoho, jsou dosti neodbytní, vy máte jen jeden život a snad ještě omezenější množství munice a možností, jak je ze zahrádky vyhnat.
V žánru rouge-like je tradicí, že máte vždy jen jeden život. Pokud zemřete, je konec, hra vám nabídne statistiky, jak moc jste si vedli a pak vás rovnou vykopne do menu, kde můžete začít zase od začátku. V případě Garden je to s tím jedním životem paradoxní. Jste totiž duch, který zbavuje jednotlivé zahrady (úrovně) od nepřátel. Smrt je však i tady definitivní.
Jednotlivé zahrady, zahalené do éterického oparu, hrají všemi barvami. Podobně jako třeba v zahradách japonských je možné chodit jen po vyznačených kamenných chodnících. Na trávu náš duch nešlápne. Úrovně jsou tak samy o sobě malými bludišti. Navíc naplněnými nepřáteli. Těch je více druhů a některé druhy jsou opravdu nepříjemné.
Naštěstí se jim můžete bránit. Duch vystřelí jakousi vlnu, která doslova pokácí vše, co ji vejde do cesty. Jenže k jejímu použití musíte nacházet zvláštní semínka a těch je velice, převelice málo. Každý útok tak musíte dvakrát promyslet. Naštěstí, v úrovních není potřeba pozabíjet všechno. Stačí zničit speciální rostliny, které nepřátele vyvolávají a přitahují. Tím se vám současně otevře vstup do dalšího levelu v podobě fontány.
Garden je stylově vypadající a rozhodně byste do ní na první pohled neřekli, že je kdovíjak obtížná, ale je to tak. Náročnost se od nějakého pátého levelu extrémně navýší a teprve pak přijde ta pravá snaha o přežití. Nepřátel začne být tolik, že ať už vkročíte kamkoliv, pokaždé na některého šlápnete. Takže využijete nejen své akční schopnosti, ale i střízlivý odhad a pevné nervy.