GEAR - inovativní hratelný kousek
GEAR
Ze stáje univerzity Digipen jsme zvyklí dostávat jen ty nejšpičkovější nezávislé projekty a ani s GEAR z této trasy neodbočíme. Originální nápad, vynikající fyzika a kvalitní hratelnost na vás čeká v jednom balíčku za nulovou cenu. Hlavní myšlenkou a hlavním nástrojem je ozubené kolečko, které má hlavní hrdina namontované na jakési prodloužené ruce. Stejně jako Saxána v jedné známé české pohádce, také on má možnost natáhnout tuto ruku na prodlouženém ocelovém drátě pěkně do dálky a tím dosáhnout i na místa, která by mu normálně zůstala odepřena.
A na tom vlastně stojí kompletně celá hratelnost. Proplétat se budeme postupně se odemykajícími levely se zajímavě zpracovaným okolním prostředím. Na tomto faktu je nutné se na malou chvíli pozastavit, vzhledem k tomu, že v každé misi na nás čekají novinky, naprosto odlišné prostředí a chování. Taktéž se prodlužuje hratelnost a přituhuje, co se obtížnosti týče. Ale to je jedině dobře, vzhledem k tomu, že v první misi a ještě na začátku té druhé, mi připadala hratelnost dost mdlá a nezajímavá. Vlastně v obecném měřítku to byla asi ta největší slabina, kterou bych GEAR vytkla. V projektu mi bohužel chyběl nějaký ten prvek “toto si prostě musím zahrát znovu“ a tak mě vlastně nic moc nemotivovalo k tomu, pustit si hru znovu – alespoň z hratelnostní stránky. Naštěstí totiž stále zůstávala touha obdivovat a odhalovat to, co pro nás autoři připravili v dalších misích. Co se level designu týče, tam jim totiž musíme vzdát hold.
Intuitivní a snadné je i ovládání. Především použijete klávesy WASD a myš včetně jejího levého tlačítka. Klávesami se budete pohybovat, zatímco myš je jakýsi zaměřovací prvek a levým tlačítkem vystřelíte hák, který se zachytí někde v prostoru. K tomu jsou určeny červené a modré kroužky, stejně jako ozubené části stěn. Pokud vystřelíte hák kamkoliv jinam, nezachytí se a poslušně se vrátí k vám. Po celou dobu hry pak bude potřeba jednotlivá místa na zachytávání háků kombinovat a tím se dostávat do hůře dostipných míst. Stále více bude hrát roli načasování a tak bude potřeba například hák v pravou chvíli ve vzduchu pustit a myší ho přesunout a uchytit na jiné umístění, které vás posune zase o plošinku dál. Bude to chtít rychlou reakci a přesné míření, jinak spadnete o nějaký ten kus dolů a práci za posledních pár minut budete opakovat třeba znovu. Občas je možné i umřít, i když ostré bodáky se objevují spíše výjimečně. V takovém případě jistě oceníte poměrně časté checkpointy, kterých je po levelu hned několik.
GEAR se jak jinak než povedl. Grafika je ve 2D a na pohled velmi vydařená. Fyzika kvalitní a pohyb prostorem je zábava, což jsou samozřejmě plusové body pro hratelnost. Celkově je GEAR nadstandardním nezávislým projektem, který byste měli vyzkoušet.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 49 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Stavební pozemek, 1508 m2
Straškov-Vodochody - Straškov, okres Litoměřice
2 990 000 Kč