Ze stáje univerzity Digipen jsme zvyklí dostávat jen ty nejšpičkovější nezávislé projekty a ani s GEAR z této trasy neodbočíme. Originální nápad, vynikající fyzika a kvalitní hratelnost na vás čeká v jednom balíčku za nulovou cenu. Hlavní myšlenkou a hlavním nástrojem je ozubené kolečko, které má hlavní hrdina namontované na jakési prodloužené ruce. Stejně jako Saxána v jedné známé české pohádce, také on má možnost natáhnout tuto ruku na prodlouženém ocelovém drátě pěkně do dálky a tím dosáhnout i na místa, která by mu normálně zůstala odepřena.
A na tom vlastně stojí kompletně celá hratelnost. Proplétat se budeme postupně se odemykajícími levely se zajímavě zpracovaným okolním prostředím. Na tomto faktu je nutné se na malou chvíli pozastavit, vzhledem k tomu, že v každé misi na nás čekají novinky, naprosto odlišné prostředí a chování. Taktéž se prodlužuje hratelnost a přituhuje, co se obtížnosti týče. Ale to je jedině dobře, vzhledem k tomu, že v první misi a ještě na začátku té druhé, mi připadala hratelnost dost mdlá a nezajímavá. Vlastně v obecném měřítku to byla asi ta největší slabina, kterou bych GEAR vytkla. V projektu mi bohužel chyběl nějaký ten prvek “toto si prostě musím zahrát znovu“ a tak mě vlastně nic moc nemotivovalo k tomu, pustit si hru znovu – alespoň z hratelnostní stránky. Naštěstí totiž stále zůstávala touha obdivovat a odhalovat to, co pro nás autoři připravili v dalších misích. Co se level designu týče, tam jim totiž musíme vzdát hold.
Intuitivní a snadné je i ovládání. Především použijete klávesy WASD a myš včetně jejího levého tlačítka. Klávesami se budete pohybovat, zatímco myš je jakýsi zaměřovací prvek a levým tlačítkem vystřelíte hák, který se zachytí někde v prostoru. K tomu jsou určeny červené a modré kroužky, stejně jako ozubené části stěn. Pokud vystřelíte hák kamkoliv jinam, nezachytí se a poslušně se vrátí k vám. Po celou dobu hry pak bude potřeba jednotlivá místa na zachytávání háků kombinovat a tím se dostávat do hůře dostipných míst. Stále více bude hrát roli načasování a tak bude potřeba například hák v pravou chvíli ve vzduchu pustit a myší ho přesunout a uchytit na jiné umístění, které vás posune zase o plošinku dál. Bude to chtít rychlou reakci a přesné míření, jinak spadnete o nějaký ten kus dolů a práci za posledních pár minut budete opakovat třeba znovu. Občas je možné i umřít, i když ostré bodáky se objevují spíše výjimečně. V takovém případě jistě oceníte poměrně časté checkpointy, kterých je po levelu hned několik.
GEAR se jak jinak než povedl. Grafika je ve 2D a na pohled velmi vydařená. Fyzika kvalitní a pohyb prostorem je zábava, což jsou samozřejmě plusové body pro hratelnost. Celkově je GEAR nadstandardním nezávislým projektem, který byste měli vyzkoušet.