Toho se budete účastnit v kůži nefalšovaného rytíře v brnění, který k zabíjení potvor nepoužívá žádnou magii, nýbrž jen a pouze svůj vlastní meč. A to je tak trochu podivné vzhledem k faktu, že se proti němu postaví dosti podivně vypadající sci-fi smyšlení nepřátelé. Jejich první vlna připomíná jen pohybující se kulatou hmotu, přičemž posléze dojde i na záludnější kreatury zahrnující třeba i zelené gobliny, kteří jsou vůči vám daleko agresivnější a nebojí se bránit vašim výpadům. A tak zatímco v počátečních místnostech se nemusíte o své zdraví (respektive HP) téměř vůbec bát, posléze vám půjde při každém souboji doslova o život.
Co se změny pokojů týče, to probíhá prostřednictvím schodišť nahoru a dolů, přičemž v nejhornějším patře hra defacto začíná a čím jste hlouběji, tím dále jste vlastně došli. Zároveň by mělo platit, že čím více pod zemí se nacházíte, tím vyšším levelem se honosíte. Skutečně levelování zde bude na denním pořádku a alespoň ze začátku levely půjdou jako po másle. Povyšováni jste vždy po nasbírání určitého množství zkušeností za zabíjení nepřátel. Ve chvíli, kdy si o jeden polepšíte, dochází ke zvýšení limitu HP, stejně jako čas od času dalších schopností, kterých zde bohužel není mnoho. A tak se třeba jen dočkáte vylepšeného dosahu vašeho meče. Stejně tak za zabité nepřátele získáváte drahokamy, které z nich vypadávají. Ty se automaticky po sebrání přeměňují na univerzální herní platidlo, které lze bohužel použít jen a pouze při dobíjení stavu vašich HP.
Hratelnost v Generic Slash: Dismal Depths jde stále dokola. Přivítat snad lze jen chybějící nutnost zabíjení všech protivníků v daném levelu a možnost volného postupu dále. Na druhou stranu pokud budete takto ignorovat všechny prostory, může se snadno stát, že již na potvory v nižších patrech nebudete dost silní a třeba i umřete. A to je vzhledem k následné nutnosti opakování od nuly více než nežádoucí.
Grafická stránka je ryze 2D, vytvořená slušným pixel-artem v ne zrovna velkém rozlišení, což trochu zamrzí. Navíc je třeba na list nevýhod připsat fakt, že jsou si místnosti podobné jako vejce vejci, což jen pomáhá nastupujícímu stereotypu. I tak je ale Generic Slash: Dismal Depths zajímavou záležitostí, i když na poměrně omezenou dobu.