Tak za prvé nejste na obrazovce sami. Na druhé straně je naprosto stejná pálka jako ta vaše a stejný míč, jen oranžový. Seznamte se – to je váš záškodník nebo chcete-li počítačem ovládaný hráč, který bude zpátky stavět to, co jste vy již zbourali. Ale není to předem vyhraný souboj, správným zapojením taktiky máte rozhodně možnost vyhrát. No a ona taktika spočívá ve vhodném využívání bonusů. V klasickém arkanoidu to funguje tak, že poté co spadne a vy bonus zachytíte, rovnou se aplikuje a tím to pro vás končí. Ne tady! Poté co seberete nový bonus, pouze se vám uloží do inventáře kde screollujete intuitivně pomocí myši. Levým klikem pak můžete vybraný bonus na sebe aplikovat a to třeba i několik za sebou. Bonusy vám mohou několikrát zvětšit pálkku, přidat do plochy další míče a v neposlední řadě zvýšit sílu útoku. Pokud si všimnete, na balónu jsou 4 komůrky a pouze jediná je zaplněná. Tak je tomu alespoň ze začátku a znamená to, že míč má celkovou sílu 1. Aplikací tří zesilovačů z něj uděláte siláka o čtyřech bodech. Toho využije při destrukci bloků – ty na sobě také mají od jednoho do čtyřech vybarvených políček a to odpovídá síle, kterou musíte vykonat, abyste je zničili. Pokud tedy na kostičku o čtyřech polích zaútočíte s balónem o síle jedna, budete do něj muset vrazit čtyřikrát, zatímco míč o síle čtyři jej prorazí okamžitě.
Všechny tyto věci fungují nachlup stejně u protivníka, který se taktéž snaží takto kalkulovat. Navíc mu můžete zaškodit, stejně jako on vám. Stiskem pravého tlačítka místo levého pošlete bonus nepříteli s tím, že bude mít opačnou sílu – tedy buď zmenší pálku nebo zeslabí míček apod.
Geometry Ball je zkrátka na Arkanoid neskutečně promyšlenou hrou a je to snad poprvé, kdy lze naplno říct, že v této jednoduché arkádové hře doopravdy rozhoduje taktická stránka. Tak vzhůru do toho a přesvědčte se sami, jak je koncept neskutečně chytlavý.