Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Get 2 The Door – není nic jednoduššího

  12:00aktualizováno  4:33
V dnešní arkádovce se vrátíme do dob, kdy se hry programovaly pro MS-DOS a jejich pointa byla tak jednoduchoučká, že by se mnohý dnešní hráč mohl zděsit, z čeho že to vlastně počítačové hry vznikly. Nemusím snad připomínat, že právě v těch nejstarších hrách bylo skryto to největší kouzlo...

Get 2 The Door

Platforma: Freeware
Výrobce: Kristoffer Relling

Stáhnout

Get 2 The Door

Princip jednoduché, pouze několika kilobajtové a po vizuální stránce několikabarevné arkády Get 2 The Door je triviální. Na monitoru se objeví malá postavička nejmenovaného panáčka, kterého ovládáte, a jehož úkolem je posbírat třicet amerických dolarů a dojít s nimi k ikonce dveří, kde hra skončí. Celá obrazovka je poseta desítkami velice pomalu se pohybujících pavouků a kotlů s ohněm; to jsou jediné překážky, které hrdinovy hry odmítají vydat onu směšnou peněžní sumu :). Hráčovým úkolem je opatrně a co nejrychleji prokličkovat mezi spletí „protivníků“, posbírat dolárky do kapsičky a hurá pryč. Protože čím déle a čím opatrněji budete postupovat, tím větší je riziko že vás pavouci obklopí. Ačkoliv jsou jejich pohyby skoro nepatrné, penízky jsou umístěné většinou uvnitř houfů, a pokud nemáte brilantní schopnosti manévrování, skončíte špatně – při jakémkoli dotyku s pavoukem hrdina zemře (na ilustraci je přítomná poněkud „morbidní“ animace – v případě, že se dotknete kotlíku s ohněm, pochopitelně uhoříte.

Po několika prvních spuštěních (a smrtích :) pochopíte, že ani ten nejjednodušší princip a nejtriviálnější možná realizace této hře zase tolik na hratelnosti neubere. Rozhodně nelze tvrdit, že Get 2 The Door je hra na více než čtvrt hodinky, ale pobavit samozřejmě dokáže. Má však bohužel i několik neduhů, které by u tak na tvorbu jednoduché hry přítomné být nebyly. Všechny objekty (panák, pavouci, kotle s ohněm a dolary) jsou vykresleny dosti podobnou barvou, takže při spuštění musíte okem brouzdat po celé obrazovce, abyste sběrače dolárků našli. Nevidím jediný důvod, proč na sobě nemohl mít třeba červené tričko, aby se dal lépe rozeznat...

Další chybičkou je překrývání se objektů navzájem. Pavoučci se pohybují takovým pohupováním do stran, avšak protože se většinou nachází v bezprostřední blízkosti dolarů, které pečlivě střeží, často je svým tělem z částí nebo dokonce úplně zakryjí. Problém pak většinou není v tom, zdali se pavouk přiblíží, ale v odhadu, zdali vás při sbírání dolaru kousne anebo ne. Bohužel se to nedá určit, vizuální pohon Get 2 The Door zřejmě využívá několika vrstev, takže se s tímto bugem zřejmě nic nedá udělat (i kdyby dalo, hra pochází z roku 1999, takže je velice nepravděpodobné, že by měl její autor zájem vydávat nějaké patche, když to neudělal dosud).

Get 2 The Door

Avšak pavouci neútočí pouze zbaběle ve skupinkách anebo v případě, že si na potřebný penízek doslova sednou a čekají, až si přijdete pro nevyhnutelnou smrt. Mnohdy se mi stalo, že mi vedle stojící osminožec chytře jedním svým chapadlíkem podrazil nohu (tedy, ono se to tak jenom říká, ve skutečnosti se jedna z jeho končetin pohnula mým směrem a dotkla se mě); a jednou na mě dokonce vyjel hrdinný jedinec, vystupivší ze skupiny asi tak čtyř pavoučků, a nečekaně rychlým pohybem mi zablokoval jedinou možnou cestu zpět. V takovém případě začne fungovat naskriptované „Pavoučí pravidlo“ – pokud nemá panák žádnou cestu ven, rychle se k němu přiblížit ze všech stran.

Get 2 The Door je oddychová „pobíhací“ arkáda s jednoduchou pointou, ovládáním i realizací. Jako většina dosovských her, které si zakládají na nápadech z 90. nebo dokonce ještě konce 80. let (a této hře podobných bylo tehdy stovky), obsahuje neodmyslitelné skryté kouzlo, které při důkladném rozboru toho, co hra nabízí, určitě pocítíte. Takže teď už zbývá jen se dostat ke dveřím co nejrychleji.. a nezapomenout peníze :).

Autor:




Nejčtenější

A Walk In The Park
A Walk In The Park je krásná procházka a taky psychologický horor

Klidná procházka parkem za doprovodu hlasu vašeho nejlepšího přítele. Co může být pohodovějšího? Nikoho by asi nenapadlo, že atmosféra se může rázem změnit v...  celý článek

Beyond-Human
Beyond-Human je dokonalá a zatraceně obtížná akční plošinovka

Lidstvo prohrává válku s mimozemskými vetřelci. Vy, supervoják, jste byl jednou z posledních nadějí. Jenže teď vám jde o vlastní život. V perfektní...  celý článek

Další z rubriky

Bloody Walls
V Bloody Walls se váš zbývající život počítá na vteřiny

Nákaza je nevyhnutelná a váš život brzy skončí. Protilátka v Bloody Walls je jen dočasná a je potřeba mít jí pořádnou zásobu, chcete-li zůstat člověkem. Tak...  celý článek

Symmetry
Symmetry je děsivý výjev ze života s psychickou chorobou

Pokud se považujete za perfekcionisty, pravděpodobně vás Symmetry vyděsí. Mít v životě všechno pěkně „na svém místě“ je však mnohdy těžší, než se zdá. Zvlášť...  celý článek

Shadows
Shadows je klidná plošinovka s ještě klidnější klavírní hudbou

Hledáte příjemnou a nenáročnou arkádu na půl hodiny? Už nehledejte. Shadows vás nepřekvapí novátorskými přístupy, ale pohodovou hratelností a atmosférou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.