Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ghost in the Attic - bojíte se rádi?

  12:00aktualizováno  2:50
Stejně jako v nějakém hororovém filmu se budete cítit v momentě, kdy poprvé spustíte podařenou 3D hru Ghost in the Attic. Proti malému klukovi se zde totiž postaví armáda nebezpečných duchů.
80

Ghost in the Attic

Platforma: Freeware
Výrobce: Brown College

Stáhnout

Icarus FlightNa první pohled lehce klišovitě působí hlavní námět Ghost in the Attic. Kdo tedy tipuje možná trochu klišovitou hororovou hru, není tak daleko od pravdy. Autoři se skutečně inspirovali v mnohých filmových snímcích, z nichž si nejen vypůjčili hlavní myšlenku, ale také základní rysy celkové atmosféry, která je v případě této herní záležitosti asi tím nejdůležitějším.

Hlavní hrdina je stejně jako v mnoha filmech očividně nedospělé dítě kolem desíti let, u něhož jsou obavy a strach v podobných hrách Ghost in the Atticještě umocněno jeho věkem a poměrně malými zkušenostmi. S tím vším ale již musel pořítat když se povzbuzen zdánlivě dobrodružným duchem vydal do nedalekého opuštěného stavení a to navíc za soumraku. A právě tak celá tato záležitost začíná – stojíte před strach budícím domem obehnaným vysokým plotem. Všechny brány jsou neprodyšně uzavřené a tak vlastně není úniku a jiné možnosti, mež se do celého komplexu vydat. Trochu matoucí a možná i omezující je fakt, že i když je kolem také kůlna a do domu je i další vscho budící dojem hlavního vstupu, tvůrci se rozhodli ponechat zcela lineární linii. To znamená, že vás nechají projít mapu celou a najít ten jediný správný vstup, jímž se posunete do dalšího levelu.

Těch je ve hře sedm, což je číslo dosti malé – vzhledem k časovému návalu se ale tvůrci rozhodli spíše orientovat na vizuální a pocitovou Icarus Flightstránku z hry jako takové, než hráčům naservírovat několik třeba i nedoladěných misí. Ghost in the Attic lze vzhledem k jeho obsahu poměrně obtížně zařadit. I když na první pohled evokuje dojem akční záležitosti, chlapci není do rukou dána prakticky žádná zbraň, což budete dost možná během několika málo prvních minut proklínat. Takto jste totiž nuceni všechny krizové situace s duchy mnohokráte většími než vy samotní řešit lstí a to za pomocí několika málo předmětů, které na zemi najdete. To ale nebude vždy jasné a na první pohled zřejmé a právě proto vám dost možná velmi rychle začne vadit opravdu striktní linearita. Poté, co totiž zapadnete do jednoho z levelů, již není cesta zpátky jedině v tom případě, že vše adekvátně vyřešíte a hra vás posune dál.

Vizuální stránka je vskutku povedená a je na první pohled jasné, že to byla právě ona, na níž se tvůrci orientovali především. Vše okolo je 3D a to v příjemných detailech. Hlavním plusem je ale nesporně celková atmosféra, která je díky ztlumenému světlu ve většině lokací opravdu hutná a kdyby si tvůrci dali více záležet na zvucích, připravila by nám hra nesporně nejeden nepříjemný okamžik.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

66 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 26 čtenářů



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.