Považuji za velmi nepříjemnou skutečnost současných komerčních her, že zcela ignorují kdysi velmi populární akční žánr mecha her. Zatímco letecké "simulátory" se alespoň trochu probraly k životu skrze H.A.W.X. , J.A.S.F. a další záležitosti, nové Mechwarriory aby jeden pohledal. A ačkoliv dnešní zboku viděná arkáda Gigantic Army nezapadá přímo do škatulky mecha akčňáků, jeden nemůže neuronit slzu při pomyšlení co by dokázaly současné fotorealistické fyzikální enginy, kdyby se v nich proháněly monstrózní stotunové kolosy.
Obrněným exosuitem oděný speciální voják je protagonistou Gigantic Army. K exosuitu patří základní výbava neuvěřitelně sofistikovaných supervojáků – jetpack umožňující vám krátkodobě létat, štít činící vás z jednoho směru nezranitelným, i volitelná paleta zbraní. Ve finální kombinaci tak hra umožňuje likvidovat neustále se rodící oponenty několika možnostmi, stejně je ale i obejít. A že k obcházejí budete mít dobrý důvod.
Skrze jeho ovládání je třeba eliminovat ohyzdné mutanty/emzáky na cestě dvěma koly. Jednotlivé rubací sekvence oživují tradiční souboje s bossy (mimochodem další dnes často chybějící prvek), před kterými je třeba se mít na pozoru. Více než samotní mutanti ale na krk dýchá odtikávající časový limit – pokud se někde zdržíte více než je zdrávo, uvidíte pouze tradiční GAME OVER obrazovku.
Je samozřejmé, že Gigantic Army nenabízí nic, co jsme ještě neviděli – a proto ostatně dostala hodnocení označující mírný nadprůměr. Stejně tak by mohla přitlačit na vyprávění či větší diferenciaci exosuitu. Navzdory tomu z ní ale na všechny světové strany stříká nostalgie po dobách arkád, ve kterých se příběh bral za nadávku a mastodontní krvavé detonace naopak za nezbytný prvek.
Příjemná přímočarost díky slušivému grafickému odění nepůsobí nepatřičně, protože hra stále kupředu odsýpá kadencí automatické bojové pušky. Dokonce i pustupně scrollující okolí se vyznačuje stálým pohybem a odlišuje tak Gigantic Army od jiných dnešních dobrých arkád, které si svou nostalgií také na nic nehrají (viz. Gun Girl 2). Pokud autoři, dej bůh, v budoucnu uvolní plnou hru za nějakou příjemnou sociální cenu, nebude upuštění několika dolarů jejich směrem vůbec nemístný čin.