GLADIABOTS jsou taktická strategie a základy programování v jednom
GLADIABOTS
Platforma: Freeware
Výrobce: GFX47
- "dopisování" umělé inteligence robotů
- chytrý design a jednoduchý interface
- bitvy v reálném čase
- průprava v programování a logice
- občas nějaká chybka (hra je pořád ve fázi vývoje)
GLADIABOTS | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz
Hry, ve kterých se během hraní také něčemu přiučíte, jsou poměrně vzácné. GLADIABOTS jsou taktická hra s agresivními robůtky v hlavní roli a také celkem slušná průprava do základů programování (s použitím grafického rozhraní). Svým robotím bojovníkům tady totiž musíte „dopisovat“ umělou inteligenci.
Pro vývojáře je často obtížné najít dobrý poměr mezi zábavou a učením. Hra, která chce zároveň vzdělávat musí být přitažlivá a mít šmrnc a to znamená hráče okamžitě nezavalit složitými systémy a teorií. GLADIABOTS se to všehovšudy daří velice dobře. Cokoliv totiž naprogramujete, můžete v reálném čase sledovat.
Je to tedy hra tak napůl (i když, kdo tvrdí, že učení se není svým způsobem hraní) a je tedy rozdělena na dvě části. V té první navrhujete umělou inteligenci svého týmu robotů (každému zvlášť i celé skupině) a v té druhé sledujete, jak si robůtci poradí ve svých úkolech. Logicky, v druhé části nad svými svěřenci nemáte žádnou kontrolu.
Jedním z prvních úkolů je donést tři balóny z centra mapy do své branky. Je tu ale i druhý tým, který má inteligenci navrženou vývojáři a vy musíte navrhnout lepší. V editoru, který prezentuje jakousi logickou mapu úkonů tak můžete poměrně svobodně experimentovat s tím, za jakých podmínek má robot vykonat jakou činnost.
Znát základy logiky se zde hodí, ale vše důležité vás hra naučí sama v praxi. Vše je kladeno v podobě podmiňování: Když je soupeř blízko, a šance na zásah překročí 80%, začni pálit. Pokud podmínka není splněna, pohybuje se směrem k nejbližšímu soupeři. Velmi sympatické je, že design samotného AI editoru je jednoduchý až na kost a vše v něm je lehce čitelné a dohledatelné. Ergonomie je zvládnutá na jedničku.
Zábava GLADIABOTS je postavená na velice zajímavém fenoménu: Ačkoliv jste chování robotů vytvořili sami (a víte, co od nich čekat), neznáte AI soupeře a díky tomu vám během sledování samotných bitev často na čele přistane krůpěj potu. Stačí „zaváhání“ jednoho robota a celý tým skončí poražen a pro vás to znamená hledání, který příkaz to asi způsobil a další vybrušování AI k dokonalosti.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 4 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Krásný stavební pozemek 2904 m2, Hlavice, okr. Liberec
Hlavice, okres Liberec
3 996 300 Kč