Golden Path - magnetické kuličky
Golden Path
Platforma: Freeware
Výrobce: GameTop
- fyzikální engine
- grafika
- brzy stereotypní
otevírá se okno s domovskou stránkou týmu
Golden Path
Pokud bychom se měli řídit okřídleným pořekadlem, pak je zlatou cestou ta střední. To nejspíš ale neví hrdina naší hry, který na každém kroku naráží na uzavřené dveře. Ty jsou navíc dobře zabezpečeny podivuhodnými magickými zámky. Ale kdo by si chvilku nenamáhal hlavu, když v každé místnosti čeká hromada zlata a šperků. Golden Path je arkádou s jednoduchými pravidly, jež znáte z mnoha starších klasik. A jak to tak bývá, opět jsou v hlavní roli barevné kuličky a střelecká věž. Podobně jako v Lines nebo populární Zumě střílíte barevné kuličky a sestavujete formace minimálně tří se stejnou barvou.
Zatímco v Zumě se kuličky vezou na vláčku a neustále vás tlačí čas, zde je důležitý jiný aspekt. Kuličky visí v neprostupných hroznech kolem magnetického středu, díky čemuž jsou samy zmagnetizované. Jakmile do nich střelíte, na chvilku se rozestoupí. Špatně střelená kulička chvilku bloudí, až se zasekne do jednoho ze čtyř kvadrantů. Zpočátku je počet kuliček konstantní. Ve vyšších levelech se objeví kanóny, jež přidávají další kuličky a přetěžují magnet váhou celého hroznu, což je jakousi paralelou k časovému limitu. Mimo směr střelby můžete čas od času vyměnit kuličku za jinou barvu nebo ji vystřelit vyšší rychlostí (delším podržením klávesy). Někdy jsou na ploše přítomny bonusy ve formě diamantů, jež po rozstřelení vykonají určitou činnost: např. na chvíli zruší magnetické síly, obarví okolní kuličky stejnou barvou nebo funguje jako bomba. Pokud dokážete vytvářet větší komba nebo střílíte rychle, vypadávají z kuliček i malé diamanty, které však slouží pouze k navýšení skóre.
Golden Path vypadá od počátku poněkud tajemně. Kouzlo jeho hratelnosti totiž spočívá ve fyzikálním enginu. Ten se však projeví až ve vyšších levelech, takže zpočátku vypadá hra poněkud stereotypně. Je to trochu v kontrastu s principem rychlé arkády, Golden Path vyžaduje trochu víc rozvahy. Raději vystřelit méně kuliček a ukončit dřív level, než střílet pánubohu do oken.
Hra byla vytvořena na zakázku pro zaběhlou firmu GameTop. Vizuální stránka je sice kvalitní, ale levely jsou si navzájem velmi podobné. Interface je pošmourný a jednolitý. V každém levelu sbíráte podobné ozdoby a taktéž jednotlivé bloky levelů jsou navzájem těžce odlišitelné. Grafika tedy celkově moc nezaujme, což dohromady s pomalu se rozvíjející hratelností nepřidává na celkovém tempu. Pokud hledáte svižnou arkádu, zde ji bohužel nenajdete.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 46 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...