Griffon Legend - akční dračí souboje
Grifon
Griffon Legend začíná úvodem do děje pouze v textové podobě. Pokud nejste zdatnými anglištináři, nejspíše se o dějovém pozadí příliš nedozvíte a tak vězte, že je právě období zhruba 500 let po Griffon-Dragon válce a země se opět začíná zmítat při invazi nepřátelských draků. Města se bortí, lidé umírají po desítkách a celou zemi zachvátil chaos. Naštěstí se jako vždy najde pár chrabrých bojovníků, k nimž patří i vaše maličkost. Vy se navzdory tomu, že spousta vašich kolegů již dávno padla, rozhodnete pokračovat v misi a zachránit celý svět před tímto nebezpečím.
To je alespoň ten příběh v pozadí, v průběhu hraní se s ním prakticky nesetkáte. Na rozdíl od jiných RPG se totiž toto nese v duchu čistě akčním, což slibuje téměř nepřetržité souboje a na minimum stažené rozhovory. Ono se není čemu divit, když je téměř každý živáček v tomto virtuálním světě již dávno po smrti a spolu s vámi zde přežívají téměř pouze draci. Těch je několik typů rozlišených podle schopnosti bránit se. Základní mají v rukou stejně jako vy pouze sečnou zbraň na blízko a jsou podstatně slabší než vy. Pak jsou zde také pokročilější, kteří dokáží vyplivovat oheň a vysílat jiná kouzla a ti kupříkladu zvládají z vás jedním dechem vymýtit téměř všechen život nebo ho alespoň srazit na minimum. V tomto případě je nutné mít na mysli, jak důležitou roli hrají lahvičky s životodárnou tekutinou červené barvy. Sbírat se budou různě po mapě a aktivovat je můžete i uprostřed souboje, který má mimochodem ryze klikací charakter – budete mačkat zadanou klávesu a sledovat, co se s protivníkem stane.
Za každého zabitého ale získáváte nové zkušenosti, díky tomu postupujete na vyšší levely, zvyšuje se vám počet hitpointů a celkově přibávají schopnosti. Časem se dokonce naučíte i nějaká ta kouzla.
Griffon Legend má ale hned několik detailů, které se mi zrovna příliš nezamlouvaly. Za prvé je to fakt, že poté, co jednou potvory zabijete, přesunete se dále a poté se opět vrátíte do již navštívené lokace, jdou zde zpátky. Prostě ožily a pokud se chcete přes ně dostat, bude je třeba zabít. Na druhou stranu je v projektu velmi dobře možné lokace jednoduše proletět bez toho, abyste kohokoliv zabíjeli. Sice se občas stane že vás někdo zraní, to je ale spíše výjimka. Jinak je ale grafická stránka zdařilá, lokace jak interiérové tak i exteriérové a rozumně se střídají.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 14 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...