Gun Blocks

Gun Blocks | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Gun Blocks je geniální spojení několika her dohromady

• 0
Zdá se, že spojit několik žánrů dohromady tak, aby výsledná polévka nikomu nezaskočila a chuťově překvapila, je snadné. Alespoň podle toho, jak se tváří a vypadá toto hra. Příjemné překvapení kazí jen krátká délka.
85

Gun Blocks

• skvělé propojení několika žánrů
  • roztomilý svět a grafika
  • zničitelné prostředí
  • je to jen ochutnávka a nechá vás doufat v pokračování

Gun Blocks

Některým autorům se říká plagiátoři a některým je spíš potřeba zatleskat za originalitu, třebaže jednotlivé dílky jejich projektu jsou odněkud okopírované. To je případ i Gun Blocks. Asi byste si nedokázali představit, že spojením Tetrisu, tahové strategie a příběhové logické hry vznikne cokoliv dobrého, ale stalo se. A ještě navíc je to hra roztomilá.

Gun Blocks

Díky tomu, že v současné fázi vývoje je Gun Blocks ještě v tzv. pre-alfa verzi, je asi jeho současná podoba vzdálena od toho, jak bude hra vypadat v konečném stadiu. Jenže už nyní by byla obrovská chyba ji opominout, protože na rozdíl od ostatních podobných projektů Gun Blocks i v současné podobě nabízí obrovské množství zábavy, děje a originálního vyžití. Jen posuďte.

Gun Blocks

Jako nováček na vesmírné lodi je vám dán úkol prozkoumat podpalubí a sklad, protože kapitán lodi si přeje svoje milované hořčično-mátové brambůrky. Jenže loď havaruje a je třeba zalátovat díru v trupu. Zdá se ovšem, že místní obyvatelé nejsou tak příjemnými bytostmi, jak se na první pohled zdá. Jo a už jsem se zmínil, že hrajete za malý, roztomilý kanonek? Tak totiž vypadá celá vaše rasa.

Gun Blocks

Hra je vlastně tvořena jednoduchými úrovněmi, které musíte přejít z jednoho konce na druhý. Jenomže to neděláte sami, ale postavička chodí automaticky v tazích. A nyní se dostáváme k tomu, proč je Gun Blocks tak „příšerně“ zajímavá hra. Každý tah totiž sestává z několika menších. Nejprve seshora padají kostičky, jako v již zmiňovaném Tetrisu, a vy si tak můžete „zalepit“ díry a propasti v cestě či vytvořit úkryt. V další části na sebe aplikujete vylepšení a pak postavička postoupí o několik políček kupředu.

Gun Blocks

V další fázi pak můžete pálit ze svého kanonu a zničit nějakou překážku nebo zranit oponenta. Vzhledem k tomu, že všechny prvky, ze kterých jsou tvořeny úrovně, jsou plně zničitelné (a pak je lze sebrat a někam zase položit), je Gun Blocks často sice roztomilá, ale velice takticky náročná hra. Jednotlivé tahy se střídají rychle a prvotní zmatení je vystřídáno čistou radostí z hraní.

Gun Blocks

Jakmile se naučíte základy, což je tak do pěti minut, oddáváte se hezkému prostředí a příjemnému tempu hry a necháváte se unášet dějem, který celou věc táhne dopředu. Gun Blocks je skvělá logicko-strategická hra. Především je to ale chytrá hra, ve které nejde o násilí a válku, ale o logiku a originální přístup ke starým žánrům. Jen by mohla být delší, ale nezapomeňme, že je teprve v rané fázi vývoje.

.

85 %

97 %