Každé takové městečko se ve skutečnosti rovná jednomu levelu. Pro jejich dokončení jsou nasaženy poměrně striktní limity a většinou se vztahují na počet mrtvých hlav. Ano, Gunfighter je o zabíjení, ovšem ne o takovém frenetickém a bezmyšlenkovém, jako v jiných akčních hrách. Zde bude potřeba rychlý pohyb, správná reakce a přesná muška. Jako správný pistolník budete muset umět vyčkávat a také rychle reagovat, pokud váš protivník rázem vytáhne pistoli od pasu. Ovšem pozor, hlavní náplní nejsou z televize známé duely, kde vyhrává ten s pevnějšími nervy. Zde budete bojovat klidně proti několika pistolníkům najednou, ti se budou pohybovat, uhýbat a to samé se očekává od vás. Důležité je poznamenat, že k pohybu máte dosti omezený prostor vymezený sudem nebo dalšími bednami, za něž se můžete skrýt. Od této pomyslné čáry dál do prostoru westernového městečka zkrátka nevstoupíte a likvidaci musíte provádět pěkně na dálku.
K tomu vám pomohou celkově dvě zbraně (každou pak držíte v jedné ruce). Každá má trochu netradičně i své vlastní ovládání spouště, což odpovídá dvěma tlačítkům a dvěma zásobníkům. Jejich kapacitu máte zobrazenou na obrazovce, přičemž můžete střílet z obou naráz nebo z jedné a druhé střídavě. Důležité je jen počítat s tím, že k automatickému přebité, jež si vyžádá dobrých pár sekund zdržení, dojde vždy až ve chvíli, kdy vyprázdníte oba zásobníky.
I když není Gunfighter o duelech, tato nezbytná část v projektu rozhodně nechybí. Je ale zpracovaná formou nutné minihry mezi klasickými levely. Zvládnout se dá celkem vpohodě, pokud ovšem prokážete svůj výtečný postřeh.
Gunfighter mě z obrázků neuchvátil, ve hře jsem si ale rozhodnutí projekt stáhnout nemohla vynachválit. Jedná se o jednoduché, trochu pomalejší ale stále zábavné odreagování, navíc s tématikou westernu, na který se při záplavě sci-fi akcí tak nějak zapomíná. Možná jen škoda té obtížnosti, která je pro začátečníky pěkně nepříjemná a potrápí i v pozdějších fázích.