Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ham Ňam - preview

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:57
Jste-li pravidelnými návštěvníky našeho serveru, jistě vám není hra Ham Ňam od týmu PodVlivem Software neznámá. Jelikož se její vydání nezadržitelně blíží, podíváme se na ni trochu podrobněji.

HAM ŇAM
Autor: Pod vlivem Software
Vyjde: ?/2003
homepage
Ham Ňam0 Jak jste možná zaznamenali, před časem jsme v Žurnálu zmínili, že tým PodVlivem Software, charakteristický svou náklonností k alkoholickým nápojům, připravuje novou hru nazvanou Ham Ňam, což by měl být jakýsi klon legendárního Pac-Mana kříženého s Dynou Blaster či Atomic Bombermanem. Ham Ňam je vůbec prvním větším projektem PodVliven Software, protože za sebou měl vesměs pouze triviální záležitosti typu Abstinent 1 a 2, KuleStrč nebo antiAmerika. Originalita předešlých titulů se zcela jistě nedá popírat, ale Ham Ňam na tom bude zase o něco lépe.

Již na nedávno proběhlé Game Developers Session 2003 jsem měl tu čest hru spatřit na vlastní oči a musím říct, že se mi hodně zamlouvala, i přesto, že princip Pac-Mana je ve volně šiřitelných hrách takříkajíc hodně provařený. Josh a Tykew, hlavní to dva mozky PodVlivem software, ji sympaticky prezentovali publiku a myslím, že jsem nebyl sám, komu se líbila. Ham Ňam0 Ale až nyní se mi pod ruky dostala jedna z posledních betaverzí s pořadovým číslem 0.9, z níž budou pocházet mé dojmy.

Po spuštění hry vás uvítá zajímavě vytvořené menu, které na svém renderovaném pozadí obsahuje samostříl, jenž je obklopen jakousi hradbou, dá-li se to tak nazvat, s egyptskými motivy. Sice absolutně netuším, co to má společného se hrou, ale budiž. V první chvíli jsem byl trochu zmatený z ovládání menu, protože v jeho horní části jsem viděl šipku, tudíž jsem instinktivně hmatal po klávesnici v domnění, že při stisku klávesy bude šipka putovat a já si budu moci vybrat nějakou položku, ale to byla chyba, protože menu je přizpůsobeno zásadně pouze na ovládání myší. Menu vám nabídne víceméně standardní položky, jako je Singleplayer, Multiplayer, Nastavení, Kredity a Exit. Prozatím se tedy podíváme na hru jednoho hráče.

Ham Ňam0 Budete-li hrát sami, připravte se na to, že vám bude nabídnuta na výběr jedna ze tří epizod, z nichž každá obsahuje 5 různých levelů. V testovací verzi byly všechny epizody a všechny levely plně k dispozici, ale dá se předpokládat, že v plné verzi se pro postup do vyššího levelu či epizody budete muset prokousat (doslova) hrou od začátku a nové úrovně se vám zpřístupní pouze v okamžiku, kdy bude přecházející level kompletní.

Každá započatá hra začíná stylově a nese se plně v duchu motta týmu – Ať je noc či bílý den, my jsme stále PodVlivem – tedy na obrazovce se postupně objevují nápisy: Jedno pivo, Dvě piva, Tři piva a rum, Start, vskutku originální, nemyslíte;o)?. V Ham Ňamu ovládáte blíže neidentifikovatelnou kreaturu, jejímž úkolem je pozřít co největší počet jakési podivné potravy. Princip je jinak stejný jako ve zmiňovaném Ham Ňam0 Pac-Manovi – pohybujete se v bludišti, nepřátelé se vás snaží polapit a zabít, k dispozici je několik teleportů pro rychlý útěk. Celkově mi hra připadá rychlejší, svižnější a akčnější než Pac-Man, sice je faktem, že jsem tuto hru již pěkných pár let nehrál, ale pocit takový mám :o). To je také možná způsobeno tím, že jsou tu ještě různě rozmístěná děla, která v určitých intervalech vystřelují a pokud nebudete na nějakém bezpečném místě, budete o život chudší.

Stránkou samou pro sebe je multiplayer, který bohužel není možno hrát po síti, ať už internetové nebo lokální, ale jen pouze těsníce se u jedná klávesnice. Maximálně se proti sobě mohou postavit tři hráči, jejichž úkolem bude buď získat co největší počet fragů (v multiplayeru jde i střílet a pokládat bomby, viz úvodní analogie s Dynou Blaster) nebo sníst co nejvíce kousků onoho záhadného pokrmu. Toto bude asi vůbec nejzábavnější část hry, protože sezvete další dva kamarády, namačkáte se všichni ke klávesnici a oddáte se bezhlavému akčnímu běsnění.

Ham Ňam0 Zajímavým tahákem hry by mohl být i přiložený editor levelů, s nímž si doslova každý bude moci nadesignovat vlastní úrovně a pak si je zahrát. Není to vůbec složité, nic nemusíte dlouze studovat, protože vše rychle pochopíte a vytvoření jedné mapy pro hru je otázkou několika málo minut.

Stejně jako obvykle, když se blíží závěr, i teď se podíváme na technickou stránku věci. Ke stylu zpracování nějakých vážnějších připomínek nemám a poměrně si mi líbil. Horší to je podle mého názoru s variabilitou a celkový, vzrezřením. Svou skladbou je sice každý level jiný, ale je vizuálně se stále opakují ty samé prvky a rozhodně by neškodilo, kdyby se každý epizoda odehrávala v jiném prostředí – jednou třeba zelená tráva, podruhé bílý sníh apod. AI nepřátel není nejhorší, ale vaši oponenti neumí procházet teleporty a únik vám tak činní snazší. Celkově vzato to ještě chce doladit pár detailů a máme se rozhodně na co těšit. Hra je již skoro kompletně hotová a jejímu vydání vedle pravidelných seancí členů týmu v hospodě, ehm ;o), nebrání snad vůbec nic. Doufejme, že to bude již brzy.

Autor:




Nejčtenější

Feral
V graficky excelentní akci Feral si vyzkoušíte kůži divoké šelmy

Smysly jako divoká kočka, ostré zuby, ještě ostřejší drápy. To jsou vaše devízy. Prostředí kolem je plné nebezpečí, ale také bezbranné kořisti. A hlad je téměř...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.