Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Happy Balla – relaxační arkáda

  12:00aktualizováno  10. června 6:26
V této ulítlé německé hříčce cestujete v roli neustále šťastného míčku světem plným nepřátel, ale i mnoha příjemných objektů. Hra je poměrně dost rozsáhlá, avšak přitom není příliš náročná. Je to prostě přesně taková hra, která se hodí k relaxaci u monitoru vašeho pécéčka.

Happy Balla

Platforma: Freeware
Výrobce: Mallander Media Center

Stáhnout

Happy BallaKolik denně vzniká na světě počítačových her, to je nejspíše nepředstavitelné. Jen v našem pětitisícovém městečku žije pět programátorů a minimálně jednu hru ve svém životě každý z nich napsal. Jeden z nich je dokonce píše pravidelně a ročně tak tři gamesky, i když poměrně malé, vypustí do světa. Některé z nich jsme museli před mnoha a mnoha lety nedobrovolně pařit na základce, protože jejich autor byl tamním učitelem a potřeboval betatestery.

A teď si zkuste představit, kolik je na světě takových městeček, měst a velkoměst a kolik v nich dohromady žije programátorů nebo jiných herních vývojářů. To se pak nelze divit, že počítačových games je skoro více než hráčů a snad každý lepší nápad už byl někdy někým na světě zpracován. I když pravda, opakování je matka moudrosti a nikdo se nezlobí, vyjde-li například další povedená jump´n´runová arkáda nebo třeba hodně našláplá freewarová real-time strategie.

Happy Balla Pravda, jsou na světě státy, kde mají jeden počítač na sto tisíc obyvatel, ale jsou zase státy, kde je na jeden tisíc obyvatel mnohem větší počet programátorů než u nás a logicky tam tedy vzniká i více softwaru a k němu patřících games.

I u našich německy mluvících sousedů přichází na svět dost hříček a to i přesto, že lze často slyšet, že tam mají nedostatek programátorů a že si tam proto jezdí našinci, kteří se v psaní softwaru vyznají, přivydělat, aby pak u nás vůbec byli schopni zaplatit ony nekřesťanské daně. Ty obrovská daňové zátěže, které po nás naši drazí, jistě velmi oblíbení, vládnoucí vydřiduchové chtějí.

Happy Balla Také mnou dnes představovaná hra pochází z Německa. Země, kde vznikla již spousta kvalitních freewarových games - například Moorhuhn nebo Peter Morphose. Happy Balla je hra čistě oddechová, nese název Happy Balla a obsahuje opravdu převeliké množství levelů, které vám při jejich zdolávání někdy mohou dát práci, ale vesměs je lze projít, máte-li dostatečný počet životů.

A o co ve hře jde? Ve hře se vžijete do role hracího míče jménem Balla, který je neustále šťastný a tak poskakuje vesele krajinou. Vaším úkolem je pomocí hlavního hrdiny sbírat usmívající se smajlíky, které vám přináší plusové body. K dispozici bývají smajlíky s pěti, deseti nebo padesáti body. Ovšem ty padesátibodové mají jednu společnou zápornou vlastnost. Jakmile seberete 10 bodového smajlíka, který se nachází pod padesáti bodovým, ten s padesáti body začne stoupat nahoru a pokud ho včas nestihnete chytit, zmizí pryč z herní obrazovky. Smajlíky se smutnými obličeji z vás při srážce 1000 bodů vytáhnou.

Na začátku máte k dispozici 10 životů, což ale můžete zanedlouho změnit. Každé srdce, které při vašich toulkách seberete, vám jeden život přidá. Ale nepříjemné je, že po cestě potkáváte spousty lebek, Happy Ballakteré se nejen pohybují, ale uberou vám při každém střetu s vámi jeden život. Naštěstí je životů v mnoha levelech dostatek a tak je lze zase rychle načerpat.

Symbol exit vás přenese do dalšího levelu. Předtím než ho však použijete, nezapomeňte vysbírat všechny milé a usmívající se smajlíky a nabrat tak, co nejvíce bodů. Budou se vám hodit. Prvních 20 levelů není těžké zdolat a slouží vlastně spíše jako rozehřívačka pro kola následující, která jsou už přeci jen složitější. Se zvyšujícím se číslem levelu se zvyšuje i jeho obtížnost.

Celá gamesa Happy Balla je vytvořena šesti lidmi v nástroji GameMaker, je volně šiřitelná a slouží spíše k oddechu, třeba při práci, než k nějakému extra tvrdému a náruživému paření do dlouhých nočních, případně časných ranních hodin.

Hru lze spustit i na mašině s procesorem 200 MHz a 64 RAM, je dlouhá, příjemná a poměrně nenáročná. Grafika nepatří sice mezi její silné stránky, ale přesto si myslím, že se u mnoha hráčů na chvíli na disku zabydlí. Budete mezi nimi i vy?


Autor:




Nejčtenější

Peridium
V Peridium se snažíte přežít nákazu na antarktické stanici

Podobně jako v jistém slavném hororu, i v Peridium se hlavní hrdina ocitá v nerovném boji s mimozemským organismem, který postupně mění jeho přátele v...  celý článek

Další z rubriky

Spaceship Looter
V akci Spaceship Looter budete umírat častěji než mačkat spoušť

V akční arkádě Spaceship Looter, která se vzdáleně podobá hrám typu Binding of Isaac, je každá místnost plná nepřátel výzvou. Umřít tady můžete během pár...  celý článek

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

Grind Day
V retro arkádě Grind Day likvidujete pozérské roboty skateboardem

Svět potřebuje hrdinu. Proč by to nemohl být skejťák? V Grind Day, retro arkádě každým coulem, si ale budete muset dávat spíš větší pozor na to, abyste se na...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 085 293 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.