Heroes Of Yggdrasil

Heroes Of Yggdrasil | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Heroes Of Yggdrasil působí jednoduše, ale je plná chytrých mechanik

• 0
Severská hra Heroes Of Yggdrasil vypadá nenápadně, ale je to skvělá akční arkáda s mnoha zajímavými nápady. Na ovládání je třeba si zvykat, ale jakmile se to naučíte, otevře se před vámi výborné, dlouhé a velmi náročné dobrodružství.
95

Heroes Of Yggdrasil

Výrobce: PartyQuest Studio

• přepínání mezi třemi hrdiny
  • vylepšování, kouzla, speciální schopnosti
  • dlouhá herní doba
  • velmi obtížné, takový Dark Souls zdarma :)
  • ovládání na klávesnici je dost mimo
  • s obtížností to občas autoři přepískli

Heroes Of Yggdrasil

Vikingská fantasy ožívá v hávu Heroes Of Yggdrasil. Ačkoliv se to na první pohled nezdá a tato arkáda může působit skoro až primitivním dojmem, je skrz naskrz prošpikovaná zajímavými nápady a neotřelou hratelností, a je tak na hony vzdálená nějakému šedivému průměru. A také je to pořádná výzva i pro ostřílené hráče plošinovek.

Heroes Of Yggdrasil

Bohové museli usnout na vavřínech, protože jednomu z nejnebezpečnějších nepřátel severského lidu se podařilo uniknout z věčného žaláře. Je mimo okovy a světu opět hrozí zánik. Jediná možnost záchrany závisí na několika udatných hrdinech zvučných, ale nezapamatovatelných vikingských jmen. Je třeba popadnout sekery, helmy a plnovousy a vydat se do boje.

Heroes Of Yggdrasil

V jistém směru se dá říct, že Heroes Of Yggdrasil tak trochu připomíná Trine. Máme tady trojici hrdinů, mezi nimiž si můžete přepínat a využívat jejich roztodivných schopností. Zde je však situace oproti Trine ještě trochu vyostřenější. To proto, že i ti nejzákladnější nepřátelé jsou téměř imunní proti většině útokům a zabijete je jen specifickým úderem.

Heroes Of Yggdrasil

Hrdinové jsou totiž barevně odlišení. Základní bojovník se sekerou je oranžový, lučištník zase modrý. A nepřátelé jsou na tom podobně. Nemrtví draugrové jsou oranžoví, obří vlci zase modří. A když se pokusíte zabít modrého vlka s oranžovým bojovníkem, bude to vážně na dlouho. Když ho naopak střelíte lukem, zemře téměř na první ránu.

Heroes Of Yggdrasil

Ve hře je tedy potřeba bleskurychle přepínat mezi jednotlivými hrdiny, zvlášť když na vás útočí více druhů nepřátel naráz. K tomu mají hrdinové speciální schopnosti, které se jim časem doplňují. Aby rozdílů s Trine bylo ještě více, máte k dispozici víc než jen tři hrdiny. Další geroje totiž nacházíte během misí. Ve městě si po každé úrovni můžete vybrat, s kterou trojkou půjdete dál do boje. Rozdíly zdaleka nejsou jen kosmetické. Třeba zloděj má extrémně rychlý útok a dokáže dále skákat a podobně.

Heroes Of Yggdrasil

Během jednotlivých misí nenajdete moc možností, jak si doplnit život. Vlastně nenajdete žádné. Každý ze tří hrdinů má vlastní ukazatel a když to s ním jde z kopce, musíte ho přepnout, nebo vám natrvalo zemře. A to by byla škoda, protože by s ním odešla i všechna vylepšení. Svoje svěřence si totiž můžete vylepšovat v kovárnách, nakupovat jim vybavení a také odemykat jakési „chóry“, tedy zpěvy, které fungují jako permanentní kouzla.

Heroes Of Yggdrasil

Heroes Of Yggdrasil je originální a velmi obtížná arkáda, která se tváří, že „neumí do pěti napočítat“, ale pravda je někde jinde. Je chytrá a plná chytlavé akce. Největší vadou je trochu nedořešené ovládání na klávesnici. Velmi doporučuji hrát s ovladačem, protože na obyčejných klávesových šipkách je to docela peklo. Zbytečně si tak hru uděláte ještě těžší, než už je.

Jako vždy, na této adrese najdete také verze pro Mac a Linux.

95 %

30 %