Hieroplant se možná lehce podobá deskové logické hříčce, kde máte za úkol poskládat do správného pořadí destičky s čísly, tak aby odpovídaly jejich postavení (tedy například vytvořit řadu od jedné do patnácti). Tato logická hříčka nabízí podobný úkol, ovšem s jednou podstatnou změnou – místo jednoduchých a snadno rozpoznatelných čísel budete muset pracovat s obrazci, které jsou si mnohdy neskutečně podobné.
V praxi to tedy vypadá asi tak. Herní obrazovka se skládá ze dvou čtvercových obrázků, přičemž ten větší vlevo je vaší herní deskou s níž můžete šibovat pomocí několika tlačítek na jejím obvodu a to nejlépe tak, abyste dosáhli podoby předlohy, která je umístěna vpravo. Vyhrává samozřejmě správná taktika, která byla rozhodující třeba i Rubikovy kostky. Jediným možným pohybem totiž je vždy s celou řadou nebo sloupcem, což vám může snadno zbořit i již postavené kousky. A tak je třeba vše důkladně promyslet a s řadami hýbat jen s rozmyslem.
Velkou roli pak hraje zvolná obtížnost, o níž rozhodujete přidáním řádků či sloupců na herní obrazovku s tím, že se tím samozřejmě značně ztíží kopírovaný obrazec. Místo několika málo záhybů budete muset kopírovat složité ornamenty, což je možno doporučit víceméně jen těm, kdo se na základní obtížností cítí zcela jistě.
Hieroplant je tedy unikátní hrou, která zaujme právě svým konceptem. Ačkoliv možná nebude díky poměrně velké obtížnosti sedět tak úplně všem, vzhledem k poměrně dlouhé době, kterou sebere adaptace se na samotné pravidla. Než totiž dokončíte svůj první obrázek, musíte se smířit s desítky minut, kdy budete jen bezcílně zkoušet neustále do kola, přičemž poměrně značné problémy dělá i poslední řada.
Navzdory kvalitnímu nápadu neobdrží Hieroplant více než 6 bodů, na čemž vedle celkem slušné obtížnosti nese svůj podíl i technická stránka, která se velice rychle okouká a mohla být rozhodně zajímavější.