Holyspirit

Holyspirit | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Holyspirit má šanci být stejně návyková hra na hrdiny jako Diablo 2

• 1
Třebaže ještě v nehotové verzi, Holyspirit představuje skvělou příležitost dát herní myši pořádně zabrat. Po vzoru Diabla je to akční zábava se stovkami předmětů a nestvůr. Jedno kliknutí se rovná jeden úder a jeden zpopelněný zplozenec pekla je dalším krůčkem k vyšší úrovni.
80

Holyspirit

Výrobce: Alpha-Arts

• skoro jako Diablo 2
  • velké množství zábavy na dlouhou dobu
  • vytváření předmětů a zajímavé zázraky
  • návykové
  • pěkná 2D grafika
  • spousta věcí stále chybí a některé by chtěly vylepšit
  • hra občas při smrti padá
  • zatím jen dvě povolání

Holyspirit

Po vydání Diabla 3 se komunita fanoušků rozdělila na dva tábory. Jedni novou hru adorovali a ti druzí zatracovali, protože nové Diablo bylo zkrátka jiné, než očekávali. Pokud se řadíte do druhé skupiny, můžete zkusit Holyspirit, který si klade za cíl být co nejvěrnější atmosféře a hratelnosti druhého dílu slavné série. Jen si budete muset zvyknout na to, že ne všechno je ve hře hotové.

Holyspirit

První akt z druhého Diabla je legendární a mnozí hráči jej prošli snad tisíckrát. Tmavé travnaté plochy zamořené nemrtvými a dalšími pekelnými hrůzami, časté deště a malá obchodní osada odolávající útokům zla. Prvních několik map Holyspirit tomuto všemu až nápadně podobá. Řeklo by se, že začátek obou her je téměř stejný. Chybí tu jen ta melancholická kytarová smyčka.

Holyspirit

Holyspirit je v mnoha věcech stejný, ale v mnoha jiných jde vlastní cestou. Vyjmenovávat prvky, které jsou podobné, je jako nosit dříví do lesa, takže se pojďme podívat na ty, které jsou osobité a nové. Třeba vytváření předmětů a jejich posvěcování. Oboje se děje u speciálních postav ve městě a kromě obrovského množství surovin potřebujete i plánek vyráběného předmětu. Plánky jsou velmi vzácné, ale vytvořené zbraně a brnění za to stojí.

Holyspirit

Díky tomu, že hra je neustále ve vývoji, obsahuje nyní pouze dvě, ale zato celkem originální povolání. Totiž křižáka a konkubínu. Liší se statistikami a také jsou limitováni předměty, které mohou používat. Křižák je spíše mlátička na blízko, ale to neznamená, že nemůže vzít do ruky kuši nebo metat kouzla. Konkubína je asi nejblíže jakési kombinaci kouzelnice a vražedkyně.

Holyspirit

Obě povolání mají různé speciální útoky, nebo chcete-li kouzla, která se zde nazývají zázraky a místo many spotřebovávají víru. Konkubína si může nechat otrávit dýku nebo omámit příšeru, která za ni potom bojuje, a tak se do kontaktu s nepřáteli zase tolik hrnout nemusí. Navíc si lépe rozumí se střelnými zbraněmi, které nejsou limitovány jen na luky a samostříly, ale přítomny jsou i jakési bizarní střelné zbraně, pušky a kanony.

Holyspirit

Křižák oproti tomu disponuje několika zázraky, kdy si vyvolá pomoc nějakého svatého patrona, který mu garantuje vyšší regeneraci, nebo sílu. Kromě toho dokáže vyvolávat různé síly přírody a třeba také „proklít“ nepřítele kletbou Judgement. Když pak nebohého protivníka zabijete, exploduje a zničí všechno v okolí.

Holyspirit

Zajímavé je, že zázraků je dost omezené množství. Strom dovedností totiž obsahuje spíš vylepšení pro ony základní typy zázraků. Takže třeba zmíněná kletba se může vylepšit ohnivou explozí, která všechny v okolí zapálí a uděluje po určitou dobu zranění. Je to nádherný pocit a podívaná, když se desítka kostlivců kolem vás rozletí na hořící kousky kostí po jediném vašem úderu.

Holyspirit

Bohužel, jak bylo řečeno na začátku, Holyspirit je někde v polovině vývoje. Nové verze vycházejí každou chvíli, ale i tak se možná dočkáte pár nepříjemných chyb. Inventář nefunguje tak, jak by měl, a třeba při smrti jsou vám resetovány všechny statistiky, takže si musíte body rozdělit znova. U mnoha předmětů chybí popisky a některé jsou ve francouzštině. Ale i přesto je Holyspirit akční hrou na hrdiny u které mizí čas rychleji než peníze z kreditky. Jakmile jí propadnete, strávíte u ní věky.

Soubor, který si zde stáhnete, je pouze malý instalátor hry. Po spuštění automaticky stáhne všechny potřebné soubory a aplikuje nejnovější patch, takže udržuje vaši verzi Holyspirit aktuální.

80 %

42 %