Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Homo Computers – máme rádi klasiku

  12:00aktualizováno  10. září 3:57
V dnešním rozhovoru s Homo Computers, atuory známých her jako Mini Racer, Lander Deluxe, či Asteroids se mimo informací o nově připravovaných hrách v novém 3D enginu H.C.O.R.E. dozvíte i něco o historii tohoto týmu...

Homo Computers Kdy a proč vznikl tým Homo Computers?
Náš tým vznikl roku 2001, se stejným cílem jako asi většina ostatních týmů, pokus o tvorbu „kvalitních“ programů, zatím především her, pro naši freeware scénu. Ale také je to pro nás jeden ze způsobů jak se zábavnou formou zdokonalovat ve tvorbě programů od samotného rozvržení projektu po jeho programování.

Kolik lidí tvoří váš tým? Kdo co dělá?
Jádro týmu je momentálně tvořeno pěti členy, třemi programátory (Caessar, MicRo, D4nger) a dvěma grafiky (Johny, Yazix), dále nám pomáhají 4 externisté (Nobody, Mirway, Standiik a Levi).

Tvoříte hry např. ve Flashi, jak vnímáte tuto technologii? Líbí se vám, že je stále více využívána, nebo byste chtěli raději zůstat jednimi z mála, kteří ji používají?
Caessar: Flash umožňuje každému bez učení složitých syntaxí a postupů vytvořit kvalitní interaktivní grafiku. Pro tvorbu malých her naprosto ideální, odpadá nutnost tvorby prostředí pro samotné vykreslování a pro komunikaci se systémem.
MicRo: Rozvoj flashe vítáme, přináší příjemný způsob rychlé tvorby a zobrazování vektorové grafiky. Rozhodně nechceme být jedni z mála kteří jej využívají, znamenalo by to pomalejší šíření této technologie.

Homo Computers Kterou ze svých her máte nejraději a proč?
MicRo: Těžko odpovědět, nejraději má asi každý z nás hru, na které právě pracuje, po vydání se už zajímáme především o ohlas hráčů, v anketě pořádané na našich stránkách se nejlépe umístila hra asteroids. Ale každému nejspíše přiroste trochu k srdci hra, na které se podílel a rád si ji s odstupem času zahraje.
Caessar: Rozhodně tu na které právě dělám. Kdybych neměl falešný pocit sebejistoty že to bude to nejlepší co stvořím, nedělal bych to.

Kolik hodin denně strávíte u monitoru?
MicRo: U každého z nás je to různé, záleží na tom, jak si kdo zrovna udělá čas a podle toho se také scházíme na našem IRC kanálu, samozřejmě pokud je potřeba udělat nějakou práci společně, jsme schopni se rychle domluvit a práci si rozvrhnout.
Já osobně prosedím u počítače poměrně dost času, často celý den, nelituji ho ovšem, protože jsem přesvědčen, že ho rozhodně netrávím „konzumně“ ;)).
Caessar: Kdybych se rozhodl to sledovat, svědomí by mě zabilo.

Myslíte si, že je to dobře využitý čas? Vrací se vám zpátky, co do tvorby her vložíte?
Určitě, kdybychom si to nemysleli nedělali bychom to.

Homo Computers Vaše hra Lander Deluxe vychází ze starých her pro osmibity, v české verzi je také známá jako Apollo, máte rádi klasiku?
Caessar: Klasické hry jsou pro mě výborným a nevyčerpatelným zdrojem inspirace. Tam kde grafiku tvořilo pár vektorů a nebylo na co koukat musela dominovat hratelnost. Rád vzpomínám na chvíle strávené před obrazovkou televize na které poskakovala postavička Manic Minera.
MicRo: Některé klasické hry možná svým nápadem a hratelností předčí současný trend. Na jednu stranu se sice neustále zlepšuje grafika a díky realistickým efektům se hry stále více podobají skutečnosti, ale zároveň se někdy podle mého názoru mine s úspěchem snaha autorů, udělat hru co nejvíce originální a použít co možná nejvíce nových prvků, celá hra mi potom připadá „předimenzovaná“.

Prosím představte Lander Deluxe čtenářům, kteří neví, o co jde...
Hra Lander Deluxe vychází z osvědčeného konceptu staré hry Lander, kde máte za úkol bezpečně přistát s omezeným palivem v gravitačním poli planety. LD tento koncept rozšiřuje o myšlenku kyvadlové hromadné dopravy. S malým přepravním modulem musíte svážet netrpělivé cestující z okrajových zastávek do hlavního „přístavu“.

Na čem právě pracujete? Co to bude?
Momentálně pracujeme především na našem 3D enginu H.C.O.R.E., práce na něm ale poměrně zpomalují naši další tvorbu, jako je například ST 29th Century - 2D hra z prostředí StartTrek. Souběžně je ale D4ngerem, který se nepodílí na tvorbě samotného enginu, připravována 2D hra ColonyX, bude se jednat o akční arkádu s prvky RPG, z prostředí blízké budoucnosti.

Homo Computers A další plány v herním odvětví?
MicRo: Naše další plány se odvíjí především od dokončení H.C.O.R.E., přestože si vývoj každé jeho části plánujeme, stane se, že se občas zdržíme řešením nějakého nepředvídaného problému. Máme rozpracováno pokračování naší první hry Miniracer, s názvem Miniracer3D. Jednalo by se opět o menší hru, jejíž cíl hry by měl zůstat stejný, jako u prvního dílu, ale měla by se podstatně změnit grafika a hratelnost. Rozhodně se zatím nechceme pouštět do žádných „megalománských“ projektů, jejichž vývoj by nám zabral roky práce a jejichž cíl by ležel kdesy v nedohlednu.
Caessar: Naším hlavním plánem je zdokonalovat se, proto děláme více menších projektů (kromě H.C.O.R.E.), které postihují širší spektrum problémů jejichž zdoláním přidáme kapku vody do naši studnice zkušeností. MicRo: Hezky řečeno, no doufám, že ji někdy v životě naplníme :))

Jste ochotni vytvořit nějakou pařbu na zakázku?
Určitě, kdo by dnes nebyl. Pokud by měl zájem o nějakou konkrétní hru, podle svého přání. Nebo by si ji chtěl nechat celou navrhnout a zpracovat, s tím že by zadal téma, může nás kontaktovat na team@hcomp.org.

Mohou hry rozvíjet fantazii?
MicRo: Zajímavá otázka. Já si myslím, že mohou. Počítačové hry jsou nabité spoustou originálních nápadů a řešení, které zabraly autorům moře práce, jak po stránce grafické, tak třeba i po stránce dějové. Malé děti si rády hrají s hračkami a téměř každý Vám nejspíše potvrdí, že si tak pomáhají rozvíjet svou fantazii, ale právě se zvětšující se fantazií je hraní-si časem omrzí, proto si odrostlejší děti hrát přestávají, nedokáží se už tolik ztotožnit s hrou, počítačová hra je pro ně tedy novým - vítaným zdrojem informací, umožní jim vžít se do děje mnohem více, než předtím. Samozřejmě nic se nesmí přehánět, existuje i spousta jiných způsobů jak si svou fantazii rozvíjet.

Homo Computers Kterou počítačovou hru nesnášíte?
Víme, že to není vůbec lehké udělat sebemenší hru pořádně. Za každou hrou komerční i freewarovou stojí kus práce, takže nechceme žádnou kritizovat. Ale shodli jsme se na tom, že není moc originální, když někdo prezentuje hru, jejíž zdroje vesměs okopíroval z rozličných návodů na internetu a veškerou herní grafiku založil na tom, že rozstříhal screeny z nějaké jiné, většinou komerční hry. Daleko více si ceníme i těch nejjednodušších her, na kterých jejich autoři pracovali poctivě.

Kde lze nalézt vaše stránky a co je jejich obsahem?
Naše stránky se nacházejí na adrese www.hcomp.org, návštěvníci si na nich mohou samozřejmě stáhnout všechny hry z naší tvorby, dále si mohou přečíst něco o našich připravovaných projektech. Provozujeme také online žebříčky nejlepších hráčů, hry asteroids a lander totiž umožňují jednoduše zapsat získané score do naší internetové databáze. V tomto trendu plánujeme pokračovat i u našich připravovaných her.

Jaká je vaše oblíbená literatura?
MicRo: Když pomineme odbornou literaturu, která je pro nás jedním ze zdrojů pro čerpání informací, tak to budou především sci-fi a fantasy romány, jako například světoznámý Hobbit a Pán prstenů či Duna.
Caessar: U mne v knihovně kromě drtivé převahy sci-fi románů od Arthura C. Clarka, Franka Herberta a Larryho Nivena lze nalézt i knihy z pera Toma Clancyho.

Jaký vztah mají členové Homo Computers k alkoholu, cigaretám....?
MicRo: Různý, já osobně záporný.
Caessar: Mám hodně finančně náročných koníčků, ale alkohol a cigarety k nim nepatří.

Co byste vzkázali našim čtenářům?
Rádi bychom všem popřáli aby na Plných hrách našli hodně nových a zajímavých her i v novém roce 2004.

Autor:


Témata: Apollo


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.