Pro ty, kteří znají Homeworld, tím tedy už popis House Globe skončil. Po vás ostatní – k dispozici máte jednu mateřskou loď, asi tak desetkrát větší, než cokoliv jiného na bojišti. V podstatě se jedná o mobilní základnu. Mateřská loď se stará o výzkum, příjem surovin i tvorbu nových menších lodí, a zároveň může i trochu střílet. A logicky bitva končí zničením mateřské lodi jednoho z hráčů.
V House Globe se tohle všechno děje na placaté dvourozměrné mapě, přičemž se to blíží i perfektním loňským Battleships Forever, akorát v House Globe máte navíc onu mateřskou loď. Základem je mít dost harvesterů, které sbírají omezený počet asteroidů a vozí je zpátky k mateřské lodi. Za tuto jedinou surovinu poté zkoumáte nové technologie a odemykáte si tak silnější lodě. Kupodivu, efektivního vítězství lze dosáhnout už s druhou základní sestavou.
Souboje ve vesmíru vyžadují určitou minimální míru taktiky. V prvé řadě je potřeba vědět, kde nepřítel je. V tomto hra podává pomocnou ruku, protože na velkém přehledu bojiště (spustitelného mezerníkem) můžete pozorovat i mizející asteroidová pole na druhé straně mapy. Pro detailnější obrázek je třeba poblíž pozic nepřítele přisunout sondu Inspector. Nicméně identifikovat druh lodi musíte až vizuálně.
Následně je už na vás, zaměříte-li se na mateřskou loď hned, nebo pokusíte-li se nepřátelské lodě nalákat do otevřeného prostoru. Lodě se naštěstí neliší pouze tím, jak moc jsou účinné – například Plasma Frigate je doslova devastující proti mateřské lodi, nicméně brutálně neefektivní vůči menším cílům. Stíhačky se zase mohou stát neviditelné, a co nevidíte, to nemůžete zabít. Už za game design významná pochvala.
Co nemůžu pochválit je bohužel absence příběhu a kampaně. Je poměrně jasné, že ve vražedném termínu podobných soutěží není chuť ani čas na literární pokusy. Nicméně skirmish, ač velmi chytlavý, má jen jedno základní nastavení, a multiplayer může být zábava, nicméně příznejme si, že když už si parta cápků sesíťuje počítače, málokdy hraje freewarovku...
Krátce k ovládání, protože u House Globe je to poněkud složitější. Mezi náhledem do bojiště a strategickým přehledem se tedy přepínáte mezerníkem. Klávesou B vyvoláte menu stavění a zároveň technologií, pričemž stavěné lodě můžete zrušit Backspacem. Hru můžete maximalizovat klasickým Alt+Enter. Odcházíte podobně familiérním Alt+F4.
Navzdory tomu, že dovedu pochopit, proč je grafika kostrbatější, tak to podle mě neznamená, že bych to měl nějak omlouvat. Nikdo nevyžaduje nadupané 3D o milionech polygonů, ale nějaký patch přidávající House Globe roztomilejší non-pixel efekty a obrázky by moje hodnocení jen zvedl. I přes obě větší výtky ale znovu opakuji, že House Globe má velmi chytlavou hratelnost a jedna se o povinnost pro každého fanouška scifi a strategií.