Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrady - zajímavý klon Mravenců

  12:00aktualizováno  6:33
Spojením sil dvou českých nezávislých týmů vzniká zajímavý projekt skrývající se pod názvem Hrady, jehož princip by šel přirovnat k výtečným českým Mravencům. Tak co, dovedete ubránit vlastní základnu?

Hrady 
Autor: 2k Soft + SG Software 
Vyjde: květen 2005
<Hrady Zabrousíme-li trochu hlouběji do nánosem prachu pokryté historie, přesněji do roku 2002, narazíme v logickém žánru na jednu převelice povedenou hru, která se nesmazatelně zapsala do pomyslné knihy nejhratelnějších kousků. Kdybyste snad nevěděli, o čemže to mluvím, pak vězte že se jedná o precizní české Mravence, kteří si svou jednoduchostí a návykovostí získali srdce nejednoho hráče. Netrvalo tedy dlouho a již chce na stejném principu stavět také jiné české studio, které se svou inspirací touto hrou ani v nejmenším netají – právě naopak.

I přes to však české Hrady, na nichž se podílí jak 2k-Soft tak i SG Software, v mnohém od této stařičké klasiky liší. První a vskutku zásadní změnou, která prakticky kompletně přefolmuluje výslednou hratelnost je přechod od tahovky k real-time bojům. V Mravencích se dalo vyhrát pouze promyšleným sledem tahů, jež byly symbolizovány obyčejnými kartami, v Hradehch musíte všechna důležitý rozhodnutí činit v reálném čase. Zdali však byl tento dosti razantní přechod dobrým krokem, to se ukáže až postupem času, mohu-li však soudit z mnou testované betaverze, pak se hra přetvořila v zběsilou klikačku, což se však doufejme ještě změní. Hrady

Základní princip tkví v dobývání jednoho z dvou obrovských hradů, které symbolizují stranu dobra a zla, přičemž jednu z nich ovládá sám hráč, ta druhá je na umělé inteligenci počítače. Svou počáteční drobnou pevnost lze postupně vylepšovat o další vychytávky jako zlatý důl (přidávající zlaťáky), kamenný důl (ten zase kameny) či velice důležitou obranu hradu, což podstatně navýší schopnost bránit se, ovšem pouze o určité malé procento, které jde ještě zvětšit postavením dalších pomocných budov.

Nejlepší obranou je však útok, který znemožňuje protivníkovi plnohodnotný rozvoj, což vás staví do značné výhody. Vedle rozšiřujících stavení bude tedy potřeba věnovat se tvorbě početného zástupu lučištníků, vojáků, katapultů, přičemž všechny tyto možnosti nejsou k dispozici hned od samotného počátku, nýbrž se budou postupně zpřístupňovat. Navíc, dáváte-li přednost abstraktnějším metodám likvidace, pak by vás mohla zajímat široká nabídka kouzel, z nichž mnohé pomohou vám, jiné zase ublíží nepříteli. Neméně podstatnou částí bude také výzkum, pro nějž bude do hry zakomponováno speciální menu. Hrady

Samotné ovládání hry se prozatím jeví vcelku jednoduše a přehledně. Nad hradem se zobrazují výstižné ikonky, na něž stačí kliknout a stavba dané budovy se okamžitě provede. Mnoho funkcí však ale v oné betaverzi přísupné nebylo, nelze se tedy divit, že vám nemohu sdělit nějaké podrobnější dojmy. Jak vsak hlásá samotná homepage týmu, hra je již z 50% hotová, vydání by tedy nemuselo být až tak vzdálené. Nejen na samotné hře, také na technické stránce je rozhodně co upravovat –k nezávislé špičce současnosti mají Hrady totiž ještě vskutku hodně daleko. I přes to by se však (podaří-li se vše tak, jak si autoři naplánovali) mohlo jednat o zajímavou a rozhodně nadprůměrnou hru. Konečný soud však ponechme radši na recenzi.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.